Punt divers
Albatàrrec denuncia que si els travessa la variant sud perdran el 13% de la seva producció fructícola
PONENT
La Plataforma d'Albatàrrec (Segrià) rebutja plenament que la variant sud de Lleida passi per aquest municipi, tal com contempla l'opció primera presentada pel departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat. Un dels seus portaveus, Jordi Biosca, ha explicat que, tal com està plantejada la variant sud, afectaria 'greument' l'agricultura que és la principal font d'ingressos d'aquest petit municipi del Segrià. Concretament es perdria el 13% de la seva producció fructícola. Biosca argumenta que si la variant ha de servir per descongestionar Lleida, que passi per Lleida i que si es vol, en canvi, comunicar els municipis del voltant, s'aprofitin infraestructures ja creades.
Un dels portaveus de la Plataforma d'Albatàrrec, Jordi Biosca, ha explicat que si es vol una variant per comunicar els pobles, cal aprofitar les infraestructures ja creades i no 'destrossar més els municipis'. L'opció més 'lògica' assegura, seria la d'aprofitar l'AP2 fins a Soses des del peatge i fer connexions a Sudanell, Torres de Segre i Montoliu de Lleida (Segrià), perquè Albatàrrec ja està connectat. Aquesta opció però, que suposaria liberalitzar aquest tram d'autopista no l'aproven ni la Diputació de Lleida ni la Generalitat.
Biosca denuncia que Albatàrrec no necessita que aquesta variant passi pel municipi i menys, asseguren 'pel mig', ja que la principal font d'ingressos d'Albatàrrec és l'agricultura i suposaria reduir la producció de fruita fins al 80%. Biosca ha recordat també que Albatàrrec ja va patir afectacions en l'agricultura l'any 1975 amb la construcció de l'autopista i que 'no pot ser que sempre sigui Albatàrrec qui doni solucions als demés a costa seva'.
Biosca ha explicat que Albatàrrec té 400 hectàrees i que en elles té el canal de Serós que parteix el casc urbà, l'AP2, dos línies d'alta tensió, les vies del TGV que passen vorejant el municipi i una de les captacions del Segarra Garrigues. És per això que denuncia que 'només falta la variant paral·lela a l'AP2 per acabar de trencar el poble del tot'.
La Plataforma ja va presentar 1.400 signatures en contra d'aquest traçat que passaria a 150 metres del casc urbà i que suposaria una carretera de formigó de cent metres d'ample que transcorreria al llarg de tres quilòmetres pel municipi.
Els afectats expliquen que per enllaçar la variant nord amb la variant sud, no cal que aquesta última passi per Albatàrrec ja que creuaria 'inútilment' el municipi perquè hi ha un camí més curt per fer-ho. Segons Biosca, el traçat més 'lògic' seria passar per Alcarràs aprofitant la carretera de Tarragona.
Un dels portaveus de la Plataforma d'Albatàrrec, Jordi Biosca, ha explicat que si es vol una variant per comunicar els pobles, cal aprofitar les infraestructures ja creades i no 'destrossar més els municipis'. L'opció més 'lògica' assegura, seria la d'aprofitar l'AP2 fins a Soses des del peatge i fer connexions a Sudanell, Torres de Segre i Montoliu de Lleida (Segrià), perquè Albatàrrec ja està connectat. Aquesta opció però, que suposaria liberalitzar aquest tram d'autopista no l'aproven ni la Diputació de Lleida ni la Generalitat.
Biosca denuncia que Albatàrrec no necessita que aquesta variant passi pel municipi i menys, asseguren 'pel mig', ja que la principal font d'ingressos d'Albatàrrec és l'agricultura i suposaria reduir la producció de fruita fins al 80%. Biosca ha recordat també que Albatàrrec ja va patir afectacions en l'agricultura l'any 1975 amb la construcció de l'autopista i que 'no pot ser que sempre sigui Albatàrrec qui doni solucions als demés a costa seva'.
Biosca ha explicat que Albatàrrec té 400 hectàrees i que en elles té el canal de Serós que parteix el casc urbà, l'AP2, dos línies d'alta tensió, les vies del TGV que passen vorejant el municipi i una de les captacions del Segarra Garrigues. És per això que denuncia que 'només falta la variant paral·lela a l'AP2 per acabar de trencar el poble del tot'.
La Plataforma ja va presentar 1.400 signatures en contra d'aquest traçat que passaria a 150 metres del casc urbà i que suposaria una carretera de formigó de cent metres d'ample que transcorreria al llarg de tres quilòmetres pel municipi.
Els afectats expliquen que per enllaçar la variant nord amb la variant sud, no cal que aquesta última passi per Albatàrrec ja que creuaria 'inútilment' el municipi perquè hi ha un camí més curt per fer-ho. Segons Biosca, el traçat més 'lògic' seria passar per Alcarràs aprofitant la carretera de Tarragona.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.