Punt divers
La Cambra de Comerç de Reus demana que la línia 4 de rodalies arribi fins a Móra la Nova
El gabinet I+A d'Investigació i Anàlisi de la Cambra de Comerç de Reus ha presentat aquest dijous a Móra la Nova (Ribera d'Ebre) la segona part de l'estudi de la xarxa ferroviària de les comarques de la Terra Alta, Ribera d'Ebre, Priorat, Baix Camp i la Conca de Barberà. Aquesta part està centrada en l'anàlisi de la realitat de la línia ferroviària que uneix Reus, Marçà-Falset, Móra la Nova, Riba-roja d'Ebre (Ribera d'Ebre) i Faió, a la Franja de Ponent. L'estudi destaca la necessitat de sol·licitar al Govern que la línia 4 de rodalies prevista en el Pla de Transports i Viatgers de Catalunya arribi 'com a mínim fins a Móra la Nova', i no fins a les Borges del Camp (Baix Camp), tal com preveu el Pla.
Amb aquesta ampliació de rodalies, afegeix l'estudi, es donaria 'major cobertura ferroviària a aquest territori' i per tant 'seria un bon estímul de dinamització econòmica'.L'estudi també conclou que cal ampliar el nombre de freqüències de trens que passen per les estacions d'aquesta línia, ja que, tot i l'augment de població que han registrat els municipis de la zona, la línia manté el mateix nombre de freqüències del 2007. Finalment, l'estudi de la Cambra destaca que 'és necessari' implantar 'amb una certa urgència' un conjunt de mesures per 'millorar la imatge i l'estat de conservació de moltes de les estacions' d'aquesta línia. Així, l'estudi diu que cal desenvolupar actuacions per millorar els accessos a les estacions, assegurar la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic i garantir l'accessibilitat a aquest servei per a les persones amb mobilitat reduïda.La Cambra de Comerç de Reus s'ha basat en les conclusions de l'estudi per reivindicar a les administracions la millora de l'estat i la competitivitat de la principal artèria de comunicació ferroviària entre les comarques del Baix Camp, Priorat, Ribera d'Ebre i Terra Alta.
Amb aquesta ampliació de rodalies, afegeix l'estudi, es donaria 'major cobertura ferroviària a aquest territori' i per tant 'seria un bon estímul de dinamització econòmica'.L'estudi també conclou que cal ampliar el nombre de freqüències de trens que passen per les estacions d'aquesta línia, ja que, tot i l'augment de població que han registrat els municipis de la zona, la línia manté el mateix nombre de freqüències del 2007. Finalment, l'estudi de la Cambra destaca que 'és necessari' implantar 'amb una certa urgència' un conjunt de mesures per 'millorar la imatge i l'estat de conservació de moltes de les estacions' d'aquesta línia. Així, l'estudi diu que cal desenvolupar actuacions per millorar els accessos a les estacions, assegurar la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic i garantir l'accessibilitat a aquest servei per a les persones amb mobilitat reduïda.La Cambra de Comerç de Reus s'ha basat en les conclusions de l'estudi per reivindicar a les administracions la millora de l'estat i la competitivitat de la principal artèria de comunicació ferroviària entre les comarques del Baix Camp, Priorat, Ribera d'Ebre i Terra Alta.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.