Punt divers

La Fira de l'Oli de les Garrigues tanca edició amb 60.000 visitants i un impacte econòmic d'1,5 milions d'euros

La comarca de les Garrigues ha tancat la tretzena edició de la Fira de l'Oli de les Borges Blanques aquest diumenge amb un balanç positiu de 60.000 visitants, complint les previsions inicials. D'aquests, 6 de cada 10 procedien de les comarques de Lleida. La resta han vingut de poblacions del Camp de Tarragona, l'àrea metropolitana de Barcelona, i de la Catalunya Central, procedència de creix cada any. Durant els tres dies del certamen s'han venut 50.000 litres d'oli. A més, segons el Patronat de la Fira de l'Oli, aquest esdeveniment ha generat un impacte econòmic d'un milió i mig d'euros. L'edició d'enguany ha servit per potenciar el coneixement del pa de ronyó típic de les Garrigues.

Aquest diumenge l'Ajuntament de les Borges Blanques i el Gremi de Forners de les Terres de Lleida han signat un conveni per impulsar la declaració d'Indicació Geogràfica Protegida pel pa de ronyó de les Garrigues, una tradició gastronòmica que enguany s'ha volgut potenciar a la Fira de l'Oli, i que en l'actualitat només produeix a cinc forns de la comarca. Les mil unitats de pa de ronyó que s'han posat a la venda durant la Fira s'han venut en tant sols una hora. A la gran festa de l'oli garriguenc enguany també s'han pogut tastar altres productes de qualitat, com la vedella del Pirineu, els vins de la DO Costers del Segre, o tot tipus de verdures i carns que s'han venut al mercat de venda directa que ha organitzat l'associació per la cultura de l'alimentació de proximitat. A més, el fòrum professional de la Fira de l'Oli ha acollit enguany 6 jornades amb 750 participants. Com és habitual, un dels èxits de la fira ha estat un any més la degustació d'oli amb pa que han ofert els estands de les cooperatives en un pavelló de l'Oli que acaba d'estrenar al seva remodelació. A més, l'Escola d'Hosteleria de Lleida ha fet demostracions en directe de cuina. Presència a InternetLa Fira de l'Oli de les Garrigues ha estrenat enguany espais a les principals xarxes socials d'internet com Facebook, Twitter o Youtube. Segons les enquestes fetes als visitants, el 15% asseguren haver-se assabentat de la festa a través de la xarxa. A més, l'anunci dels olis premiats d'enguany al blog del certamen ha provocat que la cooperativa de Bellaguarda, guanyadora d'enguany, rebés una comanda per internet des de França. El premi al millor disseny de producte ha estat enguany per Ninou Oleum Flumen, i el millor estand per l'empresa Vinagres Badia.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.