Punt divers
Els usuaris gironins de Renfe diuen que se'ls esgota la paciència després que la quarta reunió acabi sense acords
Membres de la plataforma d'usuaris de Renfe de la línia Barcelona-Portbou s'han reunit amb la companyia ferroviària per quarta vegada sense que s'hagi arribat a cap acord. Els usuaris han sortit de la Delegació del Govern a Barcelona, on s'ha produït la trobada, 'decebuts' perquè les dues hores de reunió 'no han servit per tancar cap acord'. Albert Orriols, membre de la plataforma, ha explicat que la paciència 's'està esgotant' ja que les trobades no estan donant els seus fruits i Renfe continua 'desatenent i maltractant' els 13.000 usuaris que cada dia utilitzen aquest servei, ha explicat.
A la reunió s'ha sumat el secretari de Mobilitat Manel Nadal, que ha atès les explicacions dels usuaris i del director de Mitja Distància i Rodalies, Javier Pérez. Malgrat la presència d'aquest membre de la Generalitat de Catalunya, no s'ha pogut avançar en aspectes com la reducció de la durada del trajecte o el retorn de l'import complet del bitllet en cas de retard de quinze minuts. Els usuaris han explicat que Renfe continua assegurant que 'no és possible' reduir el temps del trajecte i que els 20 minuts de retard amb els quals la companyia preveu compensar amb la devolució de l'import del títol ja és suficient. Orriols ha demanat el mateix tracte pels passatgers de la línia Barcelona-Portbou que per la resta d'usuaris catalans, ja que aquest és 'el corredor més rendible de l'Estat' i Renfe no ofereix el servei que correspondria.Els usuaris han avisat que no es baixaran 'del burro' i continuaran demanat que es retorni l'import dels bitllets en cas que es produeixi un retard superior als quinze minuts. Ara, la plataforma i Renfe s'han donat un temps d'espera i al setembre podrien haver noves reunions. La plataforma ja s'havia queixat abans de la trobada que aquesta es produïa amb un mes de retard i sense haver aprofitat el canvi d'horaris d'estiu per a millorar el servei, tal com havien demanat els usuaris. Aquest col·lectiu assegura que ja 'desconfia' de l'abast que puguin tenir aquestes reunions i els seus possibles resultats, ja que fins ara la companyia ferroviària 'no ha mogut cap fil' per resoldre cap dels quatre punts essencials plantejats.Dels quatre punts prioritaris per la Plataforma, Renfe es continua oposant a negociar la reducció de preus d'un 35 % mentre durin les obres del TAV i es nega a recuperar la validesa de 90 dies dels abonaments Bonoexprés de 10 viatges. D'altra banda, en relació a la demanda de reducció del temps de trajecte únicament s'ha compromès a revisar la gestió de la línia per tal d'analitzar la programació horària i així poder garantir la puntualitat escurçant el temps de trajecte, segons ha explicat la plataforma d'usuaris.Pel que fa al darrer punt, Renfe ha plantejat una solució que la Plataforma considera 'humiliant', ja que només retornaria els diners dels bitllets quan el retard sigui superior als 30 minuts, quan ja té oficialitzat un retard similar per les obres del TGV, i només per causes imputables a les mateixes però mai a altres incidències tècniques com, malauradament, és freqüent, segons asseguren els usuaris.
A la reunió s'ha sumat el secretari de Mobilitat Manel Nadal, que ha atès les explicacions dels usuaris i del director de Mitja Distància i Rodalies, Javier Pérez. Malgrat la presència d'aquest membre de la Generalitat de Catalunya, no s'ha pogut avançar en aspectes com la reducció de la durada del trajecte o el retorn de l'import complet del bitllet en cas de retard de quinze minuts. Els usuaris han explicat que Renfe continua assegurant que 'no és possible' reduir el temps del trajecte i que els 20 minuts de retard amb els quals la companyia preveu compensar amb la devolució de l'import del títol ja és suficient. Orriols ha demanat el mateix tracte pels passatgers de la línia Barcelona-Portbou que per la resta d'usuaris catalans, ja que aquest és 'el corredor més rendible de l'Estat' i Renfe no ofereix el servei que correspondria.Els usuaris han avisat que no es baixaran 'del burro' i continuaran demanat que es retorni l'import dels bitllets en cas que es produeixi un retard superior als quinze minuts. Ara, la plataforma i Renfe s'han donat un temps d'espera i al setembre podrien haver noves reunions. La plataforma ja s'havia queixat abans de la trobada que aquesta es produïa amb un mes de retard i sense haver aprofitat el canvi d'horaris d'estiu per a millorar el servei, tal com havien demanat els usuaris. Aquest col·lectiu assegura que ja 'desconfia' de l'abast que puguin tenir aquestes reunions i els seus possibles resultats, ja que fins ara la companyia ferroviària 'no ha mogut cap fil' per resoldre cap dels quatre punts essencials plantejats.Dels quatre punts prioritaris per la Plataforma, Renfe es continua oposant a negociar la reducció de preus d'un 35 % mentre durin les obres del TAV i es nega a recuperar la validesa de 90 dies dels abonaments Bonoexprés de 10 viatges. D'altra banda, en relació a la demanda de reducció del temps de trajecte únicament s'ha compromès a revisar la gestió de la línia per tal d'analitzar la programació horària i així poder garantir la puntualitat escurçant el temps de trajecte, segons ha explicat la plataforma d'usuaris.Pel que fa al darrer punt, Renfe ha plantejat una solució que la Plataforma considera 'humiliant', ja que només retornaria els diners dels bitllets quan el retard sigui superior als 30 minuts, quan ja té oficialitzat un retard similar per les obres del TGV, i només per causes imputables a les mateixes però mai a altres incidències tècniques com, malauradament, és freqüent, segons asseguren els usuaris.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.