Punt divers
El Govern impulsa les obres de la variant de la C-55 a Santa Susanna, a la comarca del Solsonès
El Govern ha donat aquest dimarts impuls a les obres de construcció d'una nova variant de la carretera C-55 al seu pas pel nucli de Santa Susanna, al terme municipal de Riner (Solsonès), amb la declaració de l'ocupació urgent dels béns i drets afectats. Aquesta actuació, que compta amb un pressupost previst de 5,8 milions d'euros, permetrà evitar la circulació de pas per l'interior del nucli urbà, mitjançant la construcció de diverses edificacions pròximes a la travessera actual, així com millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit en aquesta via de la xarxa bàsica.
La variant tindrà una longitud d'1,5 quilòmetres i discorrerà per l'oest de la travessera actual. Estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres d'amplada cadascun i amb vorals d'1,5 metres. Atès que el pendent arriba en algun punt al 7%, es construirà, en una longitud de 500 metres, un tercer carril d'avançament de vehicles lents.En aquesta actuació, cal destacar la formació d'un enllaç a la meitat del recorregut de la nova variant. Constarà d'una rotonda, que se situarà a un costat del tronc, a la qual es connectaran els corresponents ramals d'entrada i sortida a la variant, així com un vial bidireccional que comunicarà amb l'actual travessera de la C-55. Aquest vial bidireccional tindrà una longitud d'uns 200 metres i una amplada de 6 metres. Travessarà el tronc de la variant amb un pas superior de 22 metres i connectarà amb l'actual C-55, a l'interior de Santa Susanna, sobre la qual es construirà una segona rotonda que ordenarà els moviments dels vehicles. La primera rotonda tindrà un diàmetre exterior de 32 metres i permetrà també la connexió amb dos camins: el camí de Freixinet i el camí de Trullàs. La segona rotonda tindrà un diàmetre de 26 metres.
La variant tindrà una longitud d'1,5 quilòmetres i discorrerà per l'oest de la travessera actual. Estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres d'amplada cadascun i amb vorals d'1,5 metres. Atès que el pendent arriba en algun punt al 7%, es construirà, en una longitud de 500 metres, un tercer carril d'avançament de vehicles lents.En aquesta actuació, cal destacar la formació d'un enllaç a la meitat del recorregut de la nova variant. Constarà d'una rotonda, que se situarà a un costat del tronc, a la qual es connectaran els corresponents ramals d'entrada i sortida a la variant, així com un vial bidireccional que comunicarà amb l'actual travessera de la C-55. Aquest vial bidireccional tindrà una longitud d'uns 200 metres i una amplada de 6 metres. Travessarà el tronc de la variant amb un pas superior de 22 metres i connectarà amb l'actual C-55, a l'interior de Santa Susanna, sobre la qual es construirà una segona rotonda que ordenarà els moviments dels vehicles. La primera rotonda tindrà un diàmetre exterior de 32 metres i permetrà també la connexió amb dos camins: el camí de Freixinet i el camí de Trullàs. La segona rotonda tindrà un diàmetre de 26 metres.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.