Punt divers
Els experts defensen el reconeixement de les DO i la presència a Internet per augmentar la venda de vi
Un fort reconeixement i posicionament les Denominacions d'Origen (DO) per part dels consumidors i la presència a Internet dels cellers i els productors de vi poden ajudar a invertir la tendència a la baixa en la demanda d'aquest producte viscuda en els darrers anys. Aquesta és una de les conclusions exposades per experts en investigació de mercats i en venda a través d'Internet aquest dilluns a Gandesa, on s'està duent a terme la jornada tècnica de Promoció del Món del Vi a la Terra Alta. Els experts han afirmat que hi ha més de 5.000 marques de vi al mercat, de manera que les accions per posicionar i donar a conèixer els valors dels vins d'una DO contribueixen a destacar-la davant la competència.
La jornada tècnica, organitzada per l'oficina per al Desenvolupament Rural de la Terra Alta (DERRUTA), es duu a terme amb l'objectiu d'esdevenir un espai de diàleg sobre la situació econòmica de la producció de vi i oli a la comarca, i està adreçada tant als cellers, cooperatives i productors com a tècnics de promoció econòmica de l'àmbit públic. Així, la jornada pretén buscar noves eines i recursos per a la millora del sector vinícola, un dels sectors econòmics de més pes a la Terra Alta. Des de fa uns anys, la demanda de vi ha davallat notablement. Durant els anys 90, la demanda va baixar entre un 7 i un 8%, mentre que actualment el descens es troba en un 2 o un 3%. Jaume Gené, de l'àrea de comercialització i investigació de Mercats de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Rovira i Virgili (URV), ha explicat que les previsions apunten que el mercat continuarà caient fins al 2013. Per tant, ha dit, 'la lluita en la competència és cada dia més forta i tothom pensa accions', de manera que 'qui s'està aturat es queda enrere'. Gené ha defensat la posada en marxa 'constant' d'accions sobre el mercat, com ara les promocions, les fires o la presència a Internet, per tal de 'generar demanda cap a un producte'.Gené ha recordat que 'el criteri de selecció del vi per part del consumidor és la DO', com mostren les cartes dels restaurants o els supermercats, que classifiquen els vins per DO. Així, 'cal treballar perquè una DO tingui un reconeixement i un posicionament important per part del consumidor, perquè conegui els valors de la DO'. Gené ha afegit que, si una DO és desconeguda, 'el vi passarà desapercebut'. Tot i així, ha concretat que el consell regulador de la DO Terra Alta 'està fent moltes accions', com la presència a fires i als mitjans de comunicació, per posicionar i donar a conèixer els seus vins.Per la seva banda, Marc Serra, expert en venda per Internet i noves tecnologies, ha destacat durant la jornada la importància d'Internet com a 'mitjà de venda'. Serra ha animat els cellers, cooperatives i comercialitzadors a estar presents a la xarxa a través d'una pàgina web 'ben indexada' i, a partir d'aquí, 'enllaçar-ho amb la venda'. En l'actual època de crisi, ha continuat, 'la gent compra molt a través de la xarxa i Internet és una plataforma de productes específics'. Serra també ha manifestat que 'cal trencar la por a la venda per Internet'.
La jornada tècnica, organitzada per l'oficina per al Desenvolupament Rural de la Terra Alta (DERRUTA), es duu a terme amb l'objectiu d'esdevenir un espai de diàleg sobre la situació econòmica de la producció de vi i oli a la comarca, i està adreçada tant als cellers, cooperatives i productors com a tècnics de promoció econòmica de l'àmbit públic. Així, la jornada pretén buscar noves eines i recursos per a la millora del sector vinícola, un dels sectors econòmics de més pes a la Terra Alta. Des de fa uns anys, la demanda de vi ha davallat notablement. Durant els anys 90, la demanda va baixar entre un 7 i un 8%, mentre que actualment el descens es troba en un 2 o un 3%. Jaume Gené, de l'àrea de comercialització i investigació de Mercats de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Rovira i Virgili (URV), ha explicat que les previsions apunten que el mercat continuarà caient fins al 2013. Per tant, ha dit, 'la lluita en la competència és cada dia més forta i tothom pensa accions', de manera que 'qui s'està aturat es queda enrere'. Gené ha defensat la posada en marxa 'constant' d'accions sobre el mercat, com ara les promocions, les fires o la presència a Internet, per tal de 'generar demanda cap a un producte'.Gené ha recordat que 'el criteri de selecció del vi per part del consumidor és la DO', com mostren les cartes dels restaurants o els supermercats, que classifiquen els vins per DO. Així, 'cal treballar perquè una DO tingui un reconeixement i un posicionament important per part del consumidor, perquè conegui els valors de la DO'. Gené ha afegit que, si una DO és desconeguda, 'el vi passarà desapercebut'. Tot i així, ha concretat que el consell regulador de la DO Terra Alta 'està fent moltes accions', com la presència a fires i als mitjans de comunicació, per posicionar i donar a conèixer els seus vins.Per la seva banda, Marc Serra, expert en venda per Internet i noves tecnologies, ha destacat durant la jornada la importància d'Internet com a 'mitjà de venda'. Serra ha animat els cellers, cooperatives i comercialitzadors a estar presents a la xarxa a través d'una pàgina web 'ben indexada' i, a partir d'aquí, 'enllaçar-ho amb la venda'. En l'actual època de crisi, ha continuat, 'la gent compra molt a través de la xarxa i Internet és una plataforma de productes específics'. Serra també ha manifestat que 'cal trencar la por a la venda per Internet'.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.