Punt divers
L'Estat no decidirà quants efectius policials necessita l'Aeroport de Lleida-Alguaire fins que se'n defineixin els vols
El delegat del govern de l'Estat a Catalunya, Joan Rangel, ha manifestat que l'Estat encara no ha definit el nombre d'efectius policials i personal de duanes que destinarà a l'Aeroport de Lleida-Alguaire quan aquest entri en funcionament. A cinc mesos vista de l'entrada en servei de l'aeroport, Rangel ha dit que el dimensionament del personal depenent de l'administració de l'Estat que treballarà a l'aeroport -cossos policials i personal de duanes i fronterer- anirà en funció de la demanda existent, un cop es concretin els vols comercials que tindrà Lleida-Alguaire i les hores diàries que operarà la infraestructura.
Joan Rangel, acompanyat pel delegat del Govern a Lleida, Miquel Pueyo, pel director de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, i per responsables dels cossos policials de l'Estat i de l'Agència Tributària, han visitat aquest dimarts les instal·lacions aeroportuàries lleidatanes. Rangel ha mantingut una reunió de treball al mateix aeroport amb responsables de la Generalitat i del territori per analitzar els serveis que necessita l'aeroport i que depenen de l'administració de l'Estat. El delegat del govern a Catalunya ha recordat que Lleida-Alguaire obrirà unes hores al dia, vuit segons les previsions del Govern, fet que fins que no es concreti, no permetrà determinar les necessitats de personal necessari, ha dit. 'La demanda dimensionarà el tipus de servei que s'ha de donar', ha afirmat, tot i que 'hi hauran uns mínims a garantir però els efectius s'ajustaran sobre la demanada en cada moment'. Rangel ha destacat la 'complexitat' que suposa la posada en marxa d'una infraestructura com aquesta. Tot i estar impulsar per la Generalitat, Estat hi ha de participar en navegació aèria i en el control duaner i fronterer, ja que aquests serveis són competència de l'Estat.El director de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, ha explicat que abans de concretar els efectius policials necessaris s'han de tancar acords amb companyies aèries perquè es puguin confirmar vols comercials. La demanda de personal dependrà de les necessitats que també demanin les companyies aèries, ha dit. També ha declarat que de la mateixa manera que va passar a Girona, la dotació de personal s'anirà adaptant sobre la demanda existent. Balaguer ha reconegut que sobre les peticions inicials fetes per les forces de seguretat estatals i adunares que necessitaven a l'aeroport, 's'han hagut d'incrementar' els càlculs motiu pel qual ja s'ha previst que s'adaptin espais annexes a l'aeroport a banda de l'espai previst pel personal entre les terminals de sortida i arribada. El concurs per la gestió de l'aeroport, un cop es disposi de la certificació de les instal·lacions Oriol Balaguer ha afirmat que aquest mes la Generalitat ja disposarà dels resultats d'Aena sobre els permisos de navegació i certificació aèria de les instal·lacions tot i que s'ha mostrat convençut que s'obtindrà una 'bona nota'. 'La primera impressió tant d'Aena com dels pilots va ser molt positiva sobre els sistemes de calibratge', ha remarcat. Així, un cop es disposi dels resultats de les proves de vol, al juliol, la Generalitat publicarà el concurs per la gestió de l'aeroport.
Joan Rangel, acompanyat pel delegat del Govern a Lleida, Miquel Pueyo, pel director de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, i per responsables dels cossos policials de l'Estat i de l'Agència Tributària, han visitat aquest dimarts les instal·lacions aeroportuàries lleidatanes. Rangel ha mantingut una reunió de treball al mateix aeroport amb responsables de la Generalitat i del territori per analitzar els serveis que necessita l'aeroport i que depenen de l'administració de l'Estat. El delegat del govern a Catalunya ha recordat que Lleida-Alguaire obrirà unes hores al dia, vuit segons les previsions del Govern, fet que fins que no es concreti, no permetrà determinar les necessitats de personal necessari, ha dit. 'La demanda dimensionarà el tipus de servei que s'ha de donar', ha afirmat, tot i que 'hi hauran uns mínims a garantir però els efectius s'ajustaran sobre la demanada en cada moment'. Rangel ha destacat la 'complexitat' que suposa la posada en marxa d'una infraestructura com aquesta. Tot i estar impulsar per la Generalitat, Estat hi ha de participar en navegació aèria i en el control duaner i fronterer, ja que aquests serveis són competència de l'Estat.El director de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, ha explicat que abans de concretar els efectius policials necessaris s'han de tancar acords amb companyies aèries perquè es puguin confirmar vols comercials. La demanda de personal dependrà de les necessitats que també demanin les companyies aèries, ha dit. També ha declarat que de la mateixa manera que va passar a Girona, la dotació de personal s'anirà adaptant sobre la demanda existent. Balaguer ha reconegut que sobre les peticions inicials fetes per les forces de seguretat estatals i adunares que necessitaven a l'aeroport, 's'han hagut d'incrementar' els càlculs motiu pel qual ja s'ha previst que s'adaptin espais annexes a l'aeroport a banda de l'espai previst pel personal entre les terminals de sortida i arribada. El concurs per la gestió de l'aeroport, un cop es disposi de la certificació de les instal·lacions Oriol Balaguer ha afirmat que aquest mes la Generalitat ja disposarà dels resultats d'Aena sobre els permisos de navegació i certificació aèria de les instal·lacions tot i que s'ha mostrat convençut que s'obtindrà una 'bona nota'. 'La primera impressió tant d'Aena com dels pilots va ser molt positiva sobre els sistemes de calibratge', ha remarcat. Així, un cop es disposi dels resultats de les proves de vol, al juliol, la Generalitat publicarà el concurs per la gestió de l'aeroport.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.