Punt divers
El DPTOP treu a informació pública els estudis informatiu i ambiental de la variant d'Alfarràs
El Diari Oficial de la Generalitat publica aquest divendres l'anunci d'informació pública dels estudis informatiu i d'impacte ambiental de la futura variant de la carretera C-26 a Alfarràs (Segrià). La variant, amb una inversió prevista de 31 milions d'euros, discorrerà pel sud del nucli urbà i tindrà, segons el traçat considerat més òptim, una longitud de 4,6 quilòmetres. Aquesta variant s'emmarca en l'eix Alfarràs-Tàrrega, format per les carreteres C-26 i C-53, que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) vol potenciar mitjançant el seu condicionament general i la construcció de variants que permetin evitar el trànsit de pas per l'interior de les poblacions.
Amb l'objectiu de potenciar l'eix Alfarràs-Balaguer-Tàrrega, el DPTOP ha projectat la millora general de les carreteres C-26 i C-53 per mitjà del condicionament dels trams interurbans i la construcció de variants que permetin evitar el trànsit de pas per l'interior de les poblacions. La carretera C-26 discorre entre Alfarràs i Balaguer, passant per Algerri i Castelló de Farfanya, a la Noguera. A partir de Balaguer, la carretera C-53 porta fins a Tàrrega. En aquest sentit, ja estan aprovats els estudis informatius de la variant de Castelló de Farfanya i de la variant d'Anglesola (Urgell) i es troben en diferents fases d'informació publica les variants de Tornabous-la Fuliola (Urgell), Bellcaire d'Urgell (Noguera) i Algerri (Noguera), així com els estudis dels condicionaments dels trams entre variants. Aquest divendres, el DOGC publica l'anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques obre el procés d'exposició pública de la variant d'Alfarràs, per tal que administracions, entitats i particulars presentin les propostes que considerin oportunes sobre les opcions de traçat. Els estudis que surten a informació pública presenten dues opcions de traçat, ambdues pel sud del nucli urbà d'Alfarràs. D'aquestes, el DPTOP considera com a més òptima la més allunyada del nucli urbà. Segons aquest traçat, la variant té una longitud de 4,6 quilòmetres i comportarà una inversió de 31,1 milions d'euros. La variant projectada s'inicia sobre l'actual C-26, al terme d'Algerri. Transcorreguts 1,2 quilòmetres, preveu un primer enllaç, amb l'actual carretera C-26. A uns 700 metres d'aquest enllaç, la variant creuarà el riu Noguera Ribagorçana, per mitjà d'un viaducte de 357 metres de longitud. Posteriorment, enllaçarà amb la N-230 amb dues rotondes. La variant finalitzarà amb un enllaç amb la futura autovia A-14 que té previst construir el Ministeri de Foment, al sud-oest del nucli d'Alfarràs. La nova carretera estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals de 2,5 metres. En un tram d'1,2 quilòmetres a la part situada més a l'oest i aprofitant el pendent, el projecte preveu un tercer carril addicional per a l'avançament de vehicles lents. Al final de la rampa, en sentit descendent, s'ha projectat la formació d'un llit de frenada. La variant també inclourà diversos passos a diferent nivell per tal de donar continuïtat a camins i dos passos sobre el canal Algerri-Balaguer i el canal de Pinyana.
Amb l'objectiu de potenciar l'eix Alfarràs-Balaguer-Tàrrega, el DPTOP ha projectat la millora general de les carreteres C-26 i C-53 per mitjà del condicionament dels trams interurbans i la construcció de variants que permetin evitar el trànsit de pas per l'interior de les poblacions. La carretera C-26 discorre entre Alfarràs i Balaguer, passant per Algerri i Castelló de Farfanya, a la Noguera. A partir de Balaguer, la carretera C-53 porta fins a Tàrrega. En aquest sentit, ja estan aprovats els estudis informatius de la variant de Castelló de Farfanya i de la variant d'Anglesola (Urgell) i es troben en diferents fases d'informació publica les variants de Tornabous-la Fuliola (Urgell), Bellcaire d'Urgell (Noguera) i Algerri (Noguera), així com els estudis dels condicionaments dels trams entre variants. Aquest divendres, el DOGC publica l'anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques obre el procés d'exposició pública de la variant d'Alfarràs, per tal que administracions, entitats i particulars presentin les propostes que considerin oportunes sobre les opcions de traçat. Els estudis que surten a informació pública presenten dues opcions de traçat, ambdues pel sud del nucli urbà d'Alfarràs. D'aquestes, el DPTOP considera com a més òptima la més allunyada del nucli urbà. Segons aquest traçat, la variant té una longitud de 4,6 quilòmetres i comportarà una inversió de 31,1 milions d'euros. La variant projectada s'inicia sobre l'actual C-26, al terme d'Algerri. Transcorreguts 1,2 quilòmetres, preveu un primer enllaç, amb l'actual carretera C-26. A uns 700 metres d'aquest enllaç, la variant creuarà el riu Noguera Ribagorçana, per mitjà d'un viaducte de 357 metres de longitud. Posteriorment, enllaçarà amb la N-230 amb dues rotondes. La variant finalitzarà amb un enllaç amb la futura autovia A-14 que té previst construir el Ministeri de Foment, al sud-oest del nucli d'Alfarràs. La nova carretera estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals de 2,5 metres. En un tram d'1,2 quilòmetres a la part situada més a l'oest i aprofitant el pendent, el projecte preveu un tercer carril addicional per a l'avançament de vehicles lents. Al final de la rampa, en sentit descendent, s'ha projectat la formació d'un llit de frenada. La variant també inclourà diversos passos a diferent nivell per tal de donar continuïtat a camins i dos passos sobre el canal Algerri-Balaguer i el canal de Pinyana.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.