Punt divers

Finalitza l'avançament de l'excavació del túnel del TGV a Cornellà del Terri de 649 metres de longitud

Adif ha finalitzat aquest dimarts l'avançament de l'excavació del túnel de Sant Andreu, situat al terme municipal de Cornellà de Terri (Pla de l'Estany), que s'inscriu en el tram Sant Julià de Ramis-Cornellà del Terri de la línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa. El túnel té una longitud total de 649 metres, dels quals 565 s'han fet mitjançant excavació amb mina i els 84 restants corresponen als falsos túnels situats en les boques d'entrada i sortida. Aquest dimarts s'ha pogut completar la fase d'avançament de l'excavació, que s'ha fet en sentit nord-sud.

El tram Sant Julià de Ramis-Cornellà del Terri de la línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa té una longitud total de 3,3 quilòmetres i passa pels municipis de Sant Julià de Ramis, Palol de Revardit i Cornellà del Terri, a la demarcació de Girona. Amb una inversió de més de 46 milions d'euros en la construcció de la plataforma, les seves principals infraestructures, a banda d'aquest túnel, són els viaductes per sobre de l'autovia C-66 sobre el Torrent de Riudellots i sobre el Torrent de Marmanya, que sumen una longitud total de 587 metres, així com el túnel de la Garriga, de 758 metres. Característiques de l'excavació del túnel L'excavació del túnel, que té una superfície lliure de 110 metres quadrats, una alçada de 9,3 metres i un radi interior de 7,3 metres, es fa amb mina mitjançant un procediment consistent en la perforació amb mitjans mecànics especialitzats, entre els que figura una retroexcavadora giratòria d'erugues, de 24 tones, i una trentena d'operaris. Després de l'excavació, se sosté la secció excavada mitjançant la instal·lació de peces metàl·liques pesades i projeccions de formigó armat amb fibres amb una espessor de 30 centímetres. El procés d'excavació es divideix en dues fases. La primera, d'avançament, permet obrir la secció superior de la galeria per a facilitar el treball de les màquines. La finalització de l'excavació del túnel aquest dimarts ha permès completar aquesta fase de la perforació, que ha avançat en sentit nord-sud. El següent pas, serà la continuació de l'excavació de la fase de destrucció, que consistirà en la perforació de la part inferior de la galeria, per a posteriorment executar el revestiment de formigó, de 30 centímetres d'espessor, que tancarà completament la secció.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.