Punt divers
L'estat farà de nou el projecte per desdoblar la N-II entre Sils i Maçanet però no té data per reprendre les obres
COMARQUES GIRONINES
L'estat ha decidit fer de nou el projecte de desdoblament de la N-II entre Sils i Maçanet de la Selva, un tram que ja estava en obres però que s'ha aturat després que el projecte inicial s'encarís un 20% i les empreses adjudicatàries no poguessin fer-se càrrec de l'obra. Aprofitant aquesta aturada i sense tenir data per reprendre els treballs, el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, ha indicat que el projecte es tornarà a fer de nou per incloure les demandes dels municipis que no s'havien tingut en compte en el projecte inicial. Rangel també ha anunciat que les obres del tram Maçanet-Tordera s'iniciaran el segon semestre d'aquest any.
Rangel ha reconegut que no hi ha una data concreta per reiniciar els treballs del tram Sils-Maçanet, aturat des de l'octubre, i ha dit que s'ha 'd'aprendre del errors' i que, per això, ara l'aposta és parlar primer amb el territori i consensuar els traçats per evitar que els projectes quedin encallats en el moment de presentar al·legacions.
Amb aquest objectiu, Rangel s'ha reunit aquest dimecres amb l'alcalde de Maçanet per presentar-li un avantprojecte que inclou les demandes que l'ajuntament havia fet sobre la connectivitat del municipi amb l'A-2 i que no s'havien inclòs en el projecte anterior. 'La voluntat del govern és ara que els municipis participin en la redacció dels projectes i en decidir els traçats perquè són qui més bé coneixen el territori', ha indicat Rangel.
Rangel no ha precisat però si aquest procediment farà retardar encara més el reinici de les obres d'aquest tram, que no tenen data. A finals d'any, el subdelegat del govern espanyol a Girona, Francesc Francisco-Busquest, afirmava que les obres estarien aturades com a mínim un any.
Per això, l'Ajuntament de Maçanet ha demanat a l'estat que es facin algunes actuacions per desfer els treballs que fins ara s'havien fet. L'alcalde, Alfons Soms, ha explicat que ha demanat que es retirin uns murs de formigó que hi ha a l'entrada de l'urbanització Montbarbat que estan a arran de carretera i poden causar situacions perilloses. També s'arranjaran els moviments de terres que s'havien fet a la zona.
Soms també ha indicat que les millores de connectivitat que inclou el nou projecte de l'estat són crear una nova via d'accés a Maçanet des de l'A2 i millorar l'enllaç entre l'autovia i la C-35. L'alcalde s'ha mostrat satisfet perquè les demandes del municipi es veuran incloses en el nou projecte de desdoblament d'aquest tram.
Impuls pel tram Maçanet-Tordera
D'altra banda, Rangel ha anunciat que durant el segon semestre d'aquest any es començaran les obres del tram entre Maçanet de la Selva i Tordera. Es tracta d'un tram d'uns 11 quilòmetres que té un pressupost de 250 MEUR. Rangel ha indicat que el traçat és 'complex' i això justifica l'alt pressupost i també que 'respecta al màxim l'entorn'.
Segons les previsions de l'estat, aquestes obres començaran quan encara no s'hagin reprès les obres del tram d'entremig entre Sils i Maçanet de la Selva.
Rangel ha reconegut que no hi ha una data concreta per reiniciar els treballs del tram Sils-Maçanet, aturat des de l'octubre, i ha dit que s'ha 'd'aprendre del errors' i que, per això, ara l'aposta és parlar primer amb el territori i consensuar els traçats per evitar que els projectes quedin encallats en el moment de presentar al·legacions.
Amb aquest objectiu, Rangel s'ha reunit aquest dimecres amb l'alcalde de Maçanet per presentar-li un avantprojecte que inclou les demandes que l'ajuntament havia fet sobre la connectivitat del municipi amb l'A-2 i que no s'havien inclòs en el projecte anterior. 'La voluntat del govern és ara que els municipis participin en la redacció dels projectes i en decidir els traçats perquè són qui més bé coneixen el territori', ha indicat Rangel.
Rangel no ha precisat però si aquest procediment farà retardar encara més el reinici de les obres d'aquest tram, que no tenen data. A finals d'any, el subdelegat del govern espanyol a Girona, Francesc Francisco-Busquest, afirmava que les obres estarien aturades com a mínim un any.
Per això, l'Ajuntament de Maçanet ha demanat a l'estat que es facin algunes actuacions per desfer els treballs que fins ara s'havien fet. L'alcalde, Alfons Soms, ha explicat que ha demanat que es retirin uns murs de formigó que hi ha a l'entrada de l'urbanització Montbarbat que estan a arran de carretera i poden causar situacions perilloses. També s'arranjaran els moviments de terres que s'havien fet a la zona.
Soms també ha indicat que les millores de connectivitat que inclou el nou projecte de l'estat són crear una nova via d'accés a Maçanet des de l'A2 i millorar l'enllaç entre l'autovia i la C-35. L'alcalde s'ha mostrat satisfet perquè les demandes del municipi es veuran incloses en el nou projecte de desdoblament d'aquest tram.
Impuls pel tram Maçanet-Tordera
D'altra banda, Rangel ha anunciat que durant el segon semestre d'aquest any es començaran les obres del tram entre Maçanet de la Selva i Tordera. Es tracta d'un tram d'uns 11 quilòmetres que té un pressupost de 250 MEUR. Rangel ha indicat que el traçat és 'complex' i això justifica l'alt pressupost i també que 'respecta al màxim l'entorn'.
Segons les previsions de l'estat, aquestes obres començaran quan encara no s'hagin reprès les obres del tram d'entremig entre Sils i Maçanet de la Selva.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.