Els conductors que van quedar atrapats en el col·lapse de Gelida i es van queixar no van pagar el peatge
Els conductors que es van queixar dijous al matí en arribar al peatge de Martorell que havien quedat atrapats en el col·lapse per l'accident del camió bolcat a l'AP-7, a l'altura de Gelida, no van haver de pagar el peatge. Així ho van confirmar ahir fonts d'Abertis, que van explicar que entre un quart i tres quarts de dotze –després que es tallés completament l'AP-7 en sentit nord– es va aplicar «un aixecament parcial de les barreres» al peatge de Martorell, és a dir, que als conductors que es van queixar al personal del peatge perquè havien de pagar després d'haver quedat atrapats en l'accident se'ls va obrir la barrera i no van haver de pagar res. A partir d'un quart d'una l'aixecament de les barreres del peatge es va fer extensiu a tots els conductors que van passar per l'AP-7 després d'haver fet la cua –que va arribar a ser de deu quilòmetres–, segons va explicar Abertis.
La decisió de no fer pagar el peatge als usuaris de l'autopista es va prendre de manera excepcional pel tap que s'havia format a l'autopista arran de l'accident, que va succeir a les deu del matí i va afectar la circulació de vehicles durant quatre hores, ja que el camió no es va poder retirar fins a les dues de la tarda. «La decisió d'aixecar les barreres la prenem conjuntament amb el Servei Català de Trànsit», van explicar fonts d'Abertis, que van dir que es fa després de valorar si la situació ho requereix.
Fonts d'Abertis també van assenyalar ahir que si la grua no va retirar abans el camió accidentat de l'AP-7 va ser perquè primer es va haver d'atendre els ferits –una conductora va quedar atrapada amb el seu cotxe sota el camió i els bombers la van haver de rescatar de la ferralla– i es va haver de netejar la calçada –el tràiler va perdre la càrrega.
Així com el Servei Català de Trànsit té un protocol per garantir que en cas d'avaria o accident de camions la grua arribi com a màxim al cap de 45 minuts, Abertis, que és l'encarregada de fer aquest servei a les autopistes de la qual és concessionària, té convenis amb diverses associacions d'assistència en carretera, però no té establert un temps màxim d'actuació, ja que, segons van assenyalar fonts de la concessionària, cada accident presenta unes prioritats diferents.