Successos

trànsit

Menys morts però més ferits greus a les carreteres fins al juliol

Els morts en carretera s’han reduït fins a 31 de juliol d’un 13% respecte de les xifres de l’any passat –80 persones han perdut la vida en 73 accidents en relació a les 92 víctimes mortals en 81 accidents del 2023. En el balanç del Servei Català de Trànsit (SCT) es destaca que la reducció arriba fins al 21% respecte de l’any de referència de 2019 en què van morir 101 persones en 95 sinistres. La dada preocupant és que el nombre de ferits greus s’ha incrementat d’un 17% fins a situar-se en 485, 58 més que en els primers set mesos del 2023. La gran majoria de sinistres s’han produït per sortides de via o xocs frontals. La meitat de les víctimes tenien més de 55 anys i les dues franges d’edat que registren la major sinistralitat són les de 45 a 54 anys (15 morts) i la de 55 a 64 anys (17 morts). També hi ha hagut 13 morts d’entre 65 i 74 anys. La gran majoria (67) eren homes que conduïen el vehicle amb què viatjaven.

La tendència de reducció de víctimes mortals es manté en el cas dels col·lectius vulnerables. Han mort 28 motoristes, 4 vianants i 1 ciclista, 10 víctimes menys que l’any passat. El SCT destaca, però, que es manté la proporció elevada de motoristes, que continuen sent una tercera part del total i que, per altra banda, ha augmentat la sinistralitat en els accidents mortals de furgonetes. Fins al 31 de juliol han mort 8 persones que viatjaven en furgoneta quan l’any passat no hi va haver cap víctima en aquest tipus de vehicles però sí que n’hi va haver 7 l’any 2019.

La reducció de la mortalitat es registra a la majoria de demarcacions. A Barcelona les comarques amb més víctimes són el Bages (7), el Maresme (6) i l’Anoia (4). Al Camp són l’Alt i el Baix Camp les comarques amb més morts a la carretera (5). A Lleida, el Segrià suma 7 dels 14 morts a la demarcació i la Noguera, 3. A Girona l’Alt Empordà ha registrat 4 de les 12 víctimes mortals.

La mortalitat s’ha produït en vies d’arreu si bé la C-37 acumula enguany 7 de les víctimes mortals –3 en un mateix accident a Castellfollit del Boix. L’Eix Transversal (C-25) ha patit darrerament diversos accidents mortals i acumula 5 morts. L’A-2, la N-II, la C-12 i la T-310 són les vies amb 3 accidents mortals mentre a l’AP-7 n’hi ha hagut 2 al Vendrell i Castellví de Rosanes, tots dos camioners. La reducció a l’AP-7 és important per les mesures de regulació i limitació de velocitats implantades pel fet de ser una via més densament transitada, congestionada i accidentada des de la gratuïtat dels peatges. Abans de la gratuïtat, el 2019, s’hi van produir 8 morts i també 8 l’any passat.

Més de la meitat dels morts continuen produint-se durant el cap de setmana i festius.

La mortalitat també s’ha reduït aquest juliol (13) respecte del mateix mes de l’any passat (21).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.