Punt divers
Comença la construcció del viaducte del TGV sobre el Fluvià a Bàscara, el més llarg entre Barcelona i Figueres
COMARQUES GIRONINES
El Ministeri de Foment ha començat a aixecar el viaducte del TGV sobre el riu Fluvià a Bàscara, el més llarg del traçat de l'alta velocitat que s'estén entre Barcelona i Figueres. En total, la infraestructura tindrà 835 metres i suposarà una inversió de 85 milions d'euros (MEUR). Els treballs de construcció del viaducte han començat amb la cimentació de l'estructura, que es fa amb pilones de formigó forjat que se situen a una fondària de 24 metres. El viaducte forma part del tram del TGV entre Vilademuls (Pla de l'Estany) i Pontós (Alt Empordà), que inclou tres viaductes més per sobre del rec de Cinyana i la riera Cassinyola.
Adif ha començat a construir el viaducte de l'alta velocitat que transcorrerà per sobre del riu Fluvià al seu pas per Bàscara. Aquest és el viaducte més llarg, amb 835 metres, que tindrà el tram del TGV que s'estén entre Barcelona i Figueres. Els treballs de construcció s'han iniciat amb la cimentació de l'estructura del viaducte, que es troba dins el tram Vilademuls-Pontós.
El viaducte creuarà la carretera GI-554, el riu Fluvià i la futura ampliació de la carretera N-II. Tindrà un traçat esbiaixat sobre el territori, i la seva estructura tindrà catorze obertures de llum d'entre 45 i 70 metres de longitud. En total, el pressupost de l'obra és de 85.075.734 euros.
De moment, els operaris han començat la cimentació de l'estructura del viaducte, tant dels pilars com dels estreps. S'estan col·locant les pilones de formigó forjat a una fondària de 24 metres del nivell del sòl, cadascuna de les quals té un diàmetre d'1,8 metres.
Després, es faran les peces de formigó que uneixen les pilones i s'aixecaran els tretze pilars de l'estructura del viaducte. Els pilars seran de formigó forjat i tindran alçades d'entre els 8,64 i els 19,25 metres.
A l'hora de construir els pilars sobre el punt en què el viaducte creua el riu Fluvià, Adif aixecarà dues illes que permetran portar a terme els treballs de cimentació. Cadascuna d'aquestes es protegirà amb uns murs d'una tona de pes que actuaran a mode d'escullera, i protegiran els pilars de les pèrdues de material que pugui originar l'acció de l'aigua. Aquestes illes es mantindran fins que s'acabin les obres del viaducte.
Després d'aixecar els pilars, es construirà el tauler del viaducte, que durant les obres es reforçarà amb estructures auxiliars. Aquestes ajudaran a suportar el pes de 22.000 tones que hi haurà sobre el tauler durant la construcció del viaducte.
Obres de plataforma entre Vilademuls i Pontós
Al tram de l'alta velocitat que s'estén entre Vilademuls i Pontós, Adif ja està portant a terme les obres de plataforma de la via. Aquest tram creua els termes municipals de Vilademuls, Bàscara i Pontós i s'estén al llarg de 5,66 quilòmetres.
A més del viaducte sobre el Fluvià, la traça inclou tres viaductes més: el de la riera de Cinyana (96 metres), i dos més sobre la riera de la Cassinyola (de 77 i 127 metres). La meitat del tram discorrerà soterrat a través del túnel de les Cavorques, de 2.939 metres.
Adif ha començat a construir el viaducte de l'alta velocitat que transcorrerà per sobre del riu Fluvià al seu pas per Bàscara. Aquest és el viaducte més llarg, amb 835 metres, que tindrà el tram del TGV que s'estén entre Barcelona i Figueres. Els treballs de construcció s'han iniciat amb la cimentació de l'estructura del viaducte, que es troba dins el tram Vilademuls-Pontós.
El viaducte creuarà la carretera GI-554, el riu Fluvià i la futura ampliació de la carretera N-II. Tindrà un traçat esbiaixat sobre el territori, i la seva estructura tindrà catorze obertures de llum d'entre 45 i 70 metres de longitud. En total, el pressupost de l'obra és de 85.075.734 euros.
De moment, els operaris han començat la cimentació de l'estructura del viaducte, tant dels pilars com dels estreps. S'estan col·locant les pilones de formigó forjat a una fondària de 24 metres del nivell del sòl, cadascuna de les quals té un diàmetre d'1,8 metres.
Després, es faran les peces de formigó que uneixen les pilones i s'aixecaran els tretze pilars de l'estructura del viaducte. Els pilars seran de formigó forjat i tindran alçades d'entre els 8,64 i els 19,25 metres.
A l'hora de construir els pilars sobre el punt en què el viaducte creua el riu Fluvià, Adif aixecarà dues illes que permetran portar a terme els treballs de cimentació. Cadascuna d'aquestes es protegirà amb uns murs d'una tona de pes que actuaran a mode d'escullera, i protegiran els pilars de les pèrdues de material que pugui originar l'acció de l'aigua. Aquestes illes es mantindran fins que s'acabin les obres del viaducte.
Després d'aixecar els pilars, es construirà el tauler del viaducte, que durant les obres es reforçarà amb estructures auxiliars. Aquestes ajudaran a suportar el pes de 22.000 tones que hi haurà sobre el tauler durant la construcció del viaducte.
Obres de plataforma entre Vilademuls i Pontós
Al tram de l'alta velocitat que s'estén entre Vilademuls i Pontós, Adif ja està portant a terme les obres de plataforma de la via. Aquest tram creua els termes municipals de Vilademuls, Bàscara i Pontós i s'estén al llarg de 5,66 quilòmetres.
A més del viaducte sobre el Fluvià, la traça inclou tres viaductes més: el de la riera de Cinyana (96 metres), i dos més sobre la riera de la Cassinyola (de 77 i 127 metres). La meitat del tram discorrerà soterrat a través del túnel de les Cavorques, de 2.939 metres.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.