Punt divers
La Policia Local de Santpedor es dota d'una carta de serveis en què estableix funcions i temps de reacció
CATALUNYA CENTRAL
La Policia Local de Santpedor és el primer cos municipal al Bages que s'ha dotat d'una carta de serveis. Es tracta d'un document a través del qual s'informa als ciutadans de les funcions del cos, de les seves competències i el seu compromís de desenvolupar-les en un temps màxim de reacció i amb uns criteris de qualitat establerts, segons ha explicat Miquel Martínez, cap de la Policia Local de Santpedor. D'aquesta manera, la Policia Local de Santpedor es vol comprometre a dur la seva tasca amb la 'màxima professionalitat'. L'objectiu final és seguir vetllant per oferir un servei més 'ràpid' i 'eficaç' a la població.
El cap de la Policia Local de Santpedor ha explicat que la carta de serveis inclou un total de quinze punts en els quals s'estableixen uns criteris de qualitat i de temps màxim de reacció. Així, per exemple, la Policia Local de Santpedor es compromet a actuar en un màxim de cinc minuts davant de qualsevol situació en què pugui haver-hi un risc per a les persones. Un termini de temps que es pot incrementar fins als set minuts quan es tracta d'un delicte flagrant o en deu minuts si és un delicte consumat i que no requereix la presència 'immediata' d'una patrulla, ha explicat Miquel Martínez.
La carta, que ha estat aprovada pel Ple, és una eina que vol millorar el servei de la Policia Local i garantir la màxima professionalitat i la qualitat a la població. En el document s'hi defineixen cadascun dels serveis de la policia i els seus objectius. També es regula la forma i el temps en què han d'actuar els agents en situacions de prevenció, resolució de problemes, vigilància del territori, defensa i conservació del medi ambient, seguretat ciutadana, trànsit, atenció i assistència a la ciutadania.
La plantilla de la Policia Local està formada per quinze persones. El servei està distribuït entre els agents per garantir el servei a qualsevol hora del dia o de la nit, de manera que es vol donar compliment al primer compromís del cos. El segon consisteix a satisfer les demandes dels ciutadans i obtenir la seva col·laboració. Martínez ha comentat que la carta es podrà consultar aviat a la pàgina web de l'Ajuntament de Santpedor.
L'alcaldessa de Santpedor, Laura Vilagrà, ha explicat que a través d'aquest document Policia Local i Ajuntament volen donar resposta a les demandes dels ciutadans d'una manera 'eficient, eficaç i en el mínim de temps imprescindible'.
El cap de la Policia Local de Santpedor ha explicat que la carta de serveis inclou un total de quinze punts en els quals s'estableixen uns criteris de qualitat i de temps màxim de reacció. Així, per exemple, la Policia Local de Santpedor es compromet a actuar en un màxim de cinc minuts davant de qualsevol situació en què pugui haver-hi un risc per a les persones. Un termini de temps que es pot incrementar fins als set minuts quan es tracta d'un delicte flagrant o en deu minuts si és un delicte consumat i que no requereix la presència 'immediata' d'una patrulla, ha explicat Miquel Martínez.
La carta, que ha estat aprovada pel Ple, és una eina que vol millorar el servei de la Policia Local i garantir la màxima professionalitat i la qualitat a la població. En el document s'hi defineixen cadascun dels serveis de la policia i els seus objectius. També es regula la forma i el temps en què han d'actuar els agents en situacions de prevenció, resolució de problemes, vigilància del territori, defensa i conservació del medi ambient, seguretat ciutadana, trànsit, atenció i assistència a la ciutadania.
La plantilla de la Policia Local està formada per quinze persones. El servei està distribuït entre els agents per garantir el servei a qualsevol hora del dia o de la nit, de manera que es vol donar compliment al primer compromís del cos. El segon consisteix a satisfer les demandes dels ciutadans i obtenir la seva col·laboració. Martínez ha comentat que la carta es podrà consultar aviat a la pàgina web de l'Ajuntament de Santpedor.
L'alcaldessa de Santpedor, Laura Vilagrà, ha explicat que a través d'aquest document Policia Local i Ajuntament volen donar resposta a les demandes dels ciutadans d'una manera 'eficient, eficaç i en el mínim de temps imprescindible'.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.