Punt divers
CiU lamenta la negativa del Tripartit a millorar la N-260 entre la cruïlla de Xerallo i el Pont de Suert
ALT PIRINEU I ARAN
El diputat de CiU Agustí López, ha defensat davant la Comissió de Política Territorial celebrada aquest dimecres al Parlament una Proposta de Resolució, per la qual s'instava el Govern a 'construir una cuneta formigonada plana, del tipus anomenat americà, en tot el tram de la carretera N-260 comprès entre la cruïlla de Xerallo i el Pont de Suert abans d'un any', així com 'agilitar tots els tràmits administratius per a l'execució del projecte de millora de la carretera N-260 per poder licitar al més aviat possible l'obra'. Agustí López destaca que no és 'conseqüent' parlar de la vegueria de l'Alt Pirineu, però mantenir aquesta carretera en les condicions deplorables que es troben alguns trams.
Aquesta proposta ha estat rebutjada pels vots en contra dels grups parlamentaris que donen suport al Govern.Tal com ha destacat Agustí López, 'l'Eix Pirinenc és una ruta de gran bellesa de paisatges i de gran atractiu pels viatgers, però amb trams desatesos pel Ministeri de Foment, els quals han estat denunciats en diverses ocasions per alcaldes de la zona'. Cal recordar que el Ministeri de Foment es va reservar la titularitat d'aquesta via de comunicació pirinenca, per la importància estratègica de la comunicació entre el País Basc i la Mediterrània, ja que uneix Port Bou i Irun.Segons López, 'el cert és que emprendre el referit recorregut és veritablement recomanable, però no per circular amb rapidesa ni amb comoditat de conducció, ni per escurçar el temps del viatge entre Broto i Sort, entre Boltaña i la Pobla de Segur, o entre dos poblacions qualsevol de la via. Malauradament, per anar de Figueres al Pont de Suert segueix essent més aconsellable anar primer a Barcelona i després a Cervera per les autopistes A7 i A2, i seguir per Agramunt, Coll de Comiols, Tremp, la Pobla de Segur i el Pont de Suert, que enfilar l'Eix Pirinenc i travessar el nord del país per l'Alt Empordà, la Garrotxa, el Ripollès, la Cerdanya, l'Alt Urgell, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i l'Alta Ribagorça'. Segons el diputat nacionalista, 'no és conseqüent parlar de la vegueria de l'Alt Pirineu, però mantenir aquesta carretera en les condicions deplorables en que es troben alguns trams', més quan aquesta carretera 'és de gran importància per al desenvolupament econòmic de la zona, però també com a element d'identitat del territori'.El diputat nacionalista ha destacat, que 'precisament el tram de la carretera N-260 entre la cruïlla de Xerallo i els poblets de la Vall de Manyanet fins al Pont de Suert és un dels més perillosos de tot l'Eix Pirinenc, tant per l'estretor de la seva caixa com per l'encadenament de revolts dels anomenats paelles i el pendent de les rampes, pràcticament del 10% continuat, que hi ha a la pujada des de Xerallo al Coll de la Creu de Perbes i al Port de Viu de Llevata'.Segons el diputat nacionalista, 'cal prioritzar l'arranjament d'aquest tram, ja que el risc que afronten els usuaris és elevat pel freqüent pas de vehicles pesats com camions carregats de troncs o de bestiar, o autocars de turistes, que als revolts es veuen obligats a envair el carril contrari, per la manca de cunetes formigonades que encara estreteix més la calçada, per la manca d'il·luminació dels túnels existents, un d'ells coincident amb un gir de la carretera, acaben de conformar un tram de risc, negre, de la referida carretera, que alhora dificulta la relació econòmica i personal entre la Pobla de Segur i el Pont de Suert'.Un tram en el qual Agustí López ha assenyalat com a anècdota, 'podem veure els ramats de la família de Carles Puyol, jugador del FC Barcelona'.
Aquesta proposta ha estat rebutjada pels vots en contra dels grups parlamentaris que donen suport al Govern.Tal com ha destacat Agustí López, 'l'Eix Pirinenc és una ruta de gran bellesa de paisatges i de gran atractiu pels viatgers, però amb trams desatesos pel Ministeri de Foment, els quals han estat denunciats en diverses ocasions per alcaldes de la zona'. Cal recordar que el Ministeri de Foment es va reservar la titularitat d'aquesta via de comunicació pirinenca, per la importància estratègica de la comunicació entre el País Basc i la Mediterrània, ja que uneix Port Bou i Irun.Segons López, 'el cert és que emprendre el referit recorregut és veritablement recomanable, però no per circular amb rapidesa ni amb comoditat de conducció, ni per escurçar el temps del viatge entre Broto i Sort, entre Boltaña i la Pobla de Segur, o entre dos poblacions qualsevol de la via. Malauradament, per anar de Figueres al Pont de Suert segueix essent més aconsellable anar primer a Barcelona i després a Cervera per les autopistes A7 i A2, i seguir per Agramunt, Coll de Comiols, Tremp, la Pobla de Segur i el Pont de Suert, que enfilar l'Eix Pirinenc i travessar el nord del país per l'Alt Empordà, la Garrotxa, el Ripollès, la Cerdanya, l'Alt Urgell, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i l'Alta Ribagorça'. Segons el diputat nacionalista, 'no és conseqüent parlar de la vegueria de l'Alt Pirineu, però mantenir aquesta carretera en les condicions deplorables en que es troben alguns trams', més quan aquesta carretera 'és de gran importància per al desenvolupament econòmic de la zona, però també com a element d'identitat del territori'.El diputat nacionalista ha destacat, que 'precisament el tram de la carretera N-260 entre la cruïlla de Xerallo i els poblets de la Vall de Manyanet fins al Pont de Suert és un dels més perillosos de tot l'Eix Pirinenc, tant per l'estretor de la seva caixa com per l'encadenament de revolts dels anomenats paelles i el pendent de les rampes, pràcticament del 10% continuat, que hi ha a la pujada des de Xerallo al Coll de la Creu de Perbes i al Port de Viu de Llevata'.Segons el diputat nacionalista, 'cal prioritzar l'arranjament d'aquest tram, ja que el risc que afronten els usuaris és elevat pel freqüent pas de vehicles pesats com camions carregats de troncs o de bestiar, o autocars de turistes, que als revolts es veuen obligats a envair el carril contrari, per la manca de cunetes formigonades que encara estreteix més la calçada, per la manca d'il·luminació dels túnels existents, un d'ells coincident amb un gir de la carretera, acaben de conformar un tram de risc, negre, de la referida carretera, que alhora dificulta la relació econòmica i personal entre la Pobla de Segur i el Pont de Suert'.Un tram en el qual Agustí López ha assenyalat com a anècdota, 'podem veure els ramats de la família de Carles Puyol, jugador del FC Barcelona'.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.