Punt divers

Primer pas en la tramitació de la nova carretera que unirà Riba-roja d'Ebre i Mequinensa

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha sotmès a informació pública l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental de la carretera de nova construcció que unirà Riba-roja d'Ebre (Ribera d'Ebre) i Mequinensa, a la Franja de Ponent, passant per Almatret (Segrià). Aquesta actuació suposarà una inversió de 54,2 MEUR. La carretera que es planteja tindrà una longitud de 30,7 quilòmetres i una amplada de 8 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres. Segons ha manifestat el DPTOP aquest dimecres, la futura carretera permetrà obrir una nova via de comunicació entre Catalunya i l'Aragó i potenciar el desenvolupament econòmic a la zona.

Amb aquesta actuació, que s'emmarca en el Pla Miner del Ministeri d'Indústria per al desenvolupament alternatiu de les comarques mineres, es configura un nou eix de la xarxa comarcal, que dóna continuïtat al condicionament fet a la carretera entre Flix (Ribera d'Ebre) i Riba-roja d'Ebre, així com a la variant d'aquest municipi. Alhora, la nova via donarà una sortida a la població d'Almatret, que actualment només està comunicada per la carretera LV-7046.El punt inicial de la nova carretera se situa passats el riu i el nucli urbà de Riba-roja d'Ebre, a partir del pont construït en el marc del Pla d'Emergència Nuclear de Tarragona (PENTA), i el punt final està al pont de l'Arbora sobre l'Ebre, en l'accés a Mequinensa. En el traçat es poden distingir diversos trams. El primer, entre Riba-roja d'Ebre i Almatret, té una longitud de 9,2 quilòmetres i els estudis tenen en compte dues opcions de traçat, entre les quals es planteja com a més òptima la situada més a l'est, que és també la més curta. A la intersecció d'accés a Almatret també es preveu una rotonda.El segon tram va d'Almatret al límit amb Seròs (Segrià). Aquest tram té una longitud de 5,5 quilòmetres, entre Almatret i la zona de pas del Reg del Segrià Sud, fins al límit entre els termes d'Almatret i Seròs, al barranc de l'Aiguamoll. Finalment, el darrer tram va des de Seròs fins a Mequinensa i té 16 quilòmetres. També s'estan estudiant dues alternatives de traçat per a aquest tram. La primera passa pel sud, al costat del riu Ebre, i l'altra -presentada com a la més adient, perquè la primera té més impacte sobre la zona de ribera- passa més cap al nord i arriba fins al camí, paral·lel al riu Ebre, que uneix la Granja d'Escarp (Segrià) i Mequinensa. En l'encreuament amb aquest camí, el projecte preveu una rotonda de connexió. Finalment, el projecte inclou el condicionament d'aquest camí, en una longitud de 2,5 quilòmetres, fins al pont de l'Arbora, que serveix d'accés al nucli de Mequinensa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.