Punt divers

Adif inicia la construcció de las pantalles de la capçalera sud de la futura estació del TGV a Girona

Adif ha iniciat aquest dilluns les obres de construcció de les pantalles de la capçalera sud de la futura estació soterrada del TGV a Girona. Durant aquestes tasques, s'excavaran al carrer Gironella 39 pantalles d'una longitud de 107 metres. Per a la seva execució, s'utilitzarà una màquina hidrofresa, un sistema que segons l'Adif ofereix les màximes garanties de seguretat i minimitza l'impacte sobre el terreny, com s'està fent a la zona del Parc Central. La màquina excavarà el terreny i situarà les pantalles, que tenen una espessor d'1,2 metres, fins a una profunditat de 43,5 metres. Per a fer aquestes estructures s'utilitzaran aproximadament 2.000 metres quadrats de formigó i 500.000 quilos d'acer.

Entre aquestes dues files de pantallas laterals, s'executaran cinc murs de pantalles transversals de morter amb una longitud de 20 metres cadascun, 27 de profunditat i 1,2 d'espessor. De manera complementària, en la tansició entre la capçalera sud i el tram excavat amb una tuneladora es construirà un recinte de 110 metres de pantalles de morter, amb profunditats d'entre 35 metres i 25 metres. Control i auscultacióEn el marc d'aquest pla d'auscultació i control previst per l'Adif per garantir la seguretat del terreny, de les obres i dels edificis situats a l'entorn de la traça, s'instal·laran 150 dispositius que permeten conèixer amb precisió els possibles moviments, tant verticals com horitzontals, en edificis i estructures estudiades.Aquests dispositius, que estaran en funcionament fins la finalització de les obres, estan formades per teodolits, prismes, regletes i fites de nivell, electronivells i inclinòmetres i s'instal·laran tant a les façanes dels edificis del carrer Gironella com en les estructures contigües, entre les que figura el viaducte de la línia ferroviària d'amplada convencional que discórrer per Girona.Les lectures efectuades es recullen en un sistema informàtic en el que s'introdueix l'estat a nivell zero d'aquestes estructures amb l'objectiu de disposar d'una situació inicial i apreciar qualsevol variació. El tram de túnels urbans i l'estació de Girona de la línia del TGV Madrid-Barcelona-frontera francesa, que compta amb un pressupost de 278.629.970 euros, té una longitud total de 3.640 metres i consta de dos túneles, excavats majoritàriament mitjançant una tuneladora. La línia del TGV està cofinançada pel Fons de Cohesió encaminada a afavorir el desenvolupament i la vertebració territorial a través del ferrocarril, i que contribueix a reduir les disparitats socials i econòmiques entre els ciutadans de la Unió Europea.El tram Barcelona-Figueres de la línia del TGV Madrid-Barcelona-frontera francesa compta amb una inversió aproximada de 4.200 miliones d'euros.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.