Punt divers
Foment destina 13,8 milions d'euros a la millora dels accessos del nou túnel de Vielha
El Ministeri de Foment ha adjudicat per més de 13,8 milions d'euros a la unió temporal d'empreses (UTE) formada per Obrascón Huarte Laín, S.A.; Consa, S.A.; i Copcisa, S.A., les obres d'adequació dels accessos, instal·lacions i mesures mediambientals del nou túnel de Vielha. El projecte de millora, que busca augmentar la seguretat vial de la infraestructura, preveu, entre altres, la construcció d'un pas inferior sota l'actual carretera N-230 que servirà per l'encreuament de mercaderies perilloses que circularan pel túnel vell, ja que actualment aquest encreuament es fa a nivell, amb els perills que pot suposar.
L'actuació també inclou l'execució d'obres auxiliars com ara desviaments provisionals i mesures d'integració mediambiental consistents en la construcció d'un calaix en 'U' que servirà d'enllaç entre la boca nord del túnel vell i el nou pas inferior projectat. Aquest calaix recollirà el trànsit de mercaderies perilloses que circula en direcció Vilaller-Vielha. També s'hi construirà una passarel·la per als vianants d'accés a la mini-central hidroelèctrica de Fecsa-Endesa. El projecte de Foment preveu també refermar els ramals d'accés per les dues boques a l'antic túnel de Vielha així com el fresat de la part del tronc de l'actual carretera N-230 a la sortida de la boca sud del nou túnel, juntament amb altres actuacions d'integració en la zona. El drenatge longitudinal necessari per evacuar les aigües que arribin a la plataforma i marges es resoldrà, en les zones de desmuntatge, mitjançant una cuneta revestida de formigó i d'un tub de drenatge sota la mateixa, i amb un col·lector de formigó en els emplaçaments on es consideri necessari. També s'hi construiran cunetes per evitar la vinguda directa d'aigua al talús i l'erosió de la base del mateix. A més, a la zona de la boca nord, pròxim a la planta de tractament de residus, s'hi continuarà el drenatge existent donant-li dimensions iguals o majors a les actuals. El projecte també inclou mesures mediambientals com ara la construcció amb formigó armat d'una bassa de recollida d'abocaments contaminants amb la finalitat de recollir els possibles abocaments que es puguin fer dins el pas inferior projectat; la integració mediambiental estètica i paisatgística del fals túnel a la sortida en boca nord del túnel vell; la reposició de les preses d'aigua i sistemes de control existents a la boca nord de la mini-central hidroeléctrica; i la substitució del transformador dels grups electrògens al túnel vell per alimentar la ventilació de la boca sud del nou túnel.
L'actuació també inclou l'execució d'obres auxiliars com ara desviaments provisionals i mesures d'integració mediambiental consistents en la construcció d'un calaix en 'U' que servirà d'enllaç entre la boca nord del túnel vell i el nou pas inferior projectat. Aquest calaix recollirà el trànsit de mercaderies perilloses que circula en direcció Vilaller-Vielha. També s'hi construirà una passarel·la per als vianants d'accés a la mini-central hidroelèctrica de Fecsa-Endesa. El projecte de Foment preveu també refermar els ramals d'accés per les dues boques a l'antic túnel de Vielha així com el fresat de la part del tronc de l'actual carretera N-230 a la sortida de la boca sud del nou túnel, juntament amb altres actuacions d'integració en la zona. El drenatge longitudinal necessari per evacuar les aigües que arribin a la plataforma i marges es resoldrà, en les zones de desmuntatge, mitjançant una cuneta revestida de formigó i d'un tub de drenatge sota la mateixa, i amb un col·lector de formigó en els emplaçaments on es consideri necessari. També s'hi construiran cunetes per evitar la vinguda directa d'aigua al talús i l'erosió de la base del mateix. A més, a la zona de la boca nord, pròxim a la planta de tractament de residus, s'hi continuarà el drenatge existent donant-li dimensions iguals o majors a les actuals. El projecte també inclou mesures mediambientals com ara la construcció amb formigó armat d'una bassa de recollida d'abocaments contaminants amb la finalitat de recollir els possibles abocaments que es puguin fer dins el pas inferior projectat; la integració mediambiental estètica i paisatgística del fals túnel a la sortida en boca nord del túnel vell; la reposició de les preses d'aigua i sistemes de control existents a la boca nord de la mini-central hidroeléctrica; i la substitució del transformador dels grups electrògens al túnel vell per alimentar la ventilació de la boca sud del nou túnel.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.