Punt divers
Montblanc dóna llum verda al nou centre logístic
L'Ajuntament de Montblanc ha donat llum verda al CIM en el ple celebrat aquest dimecres al migdia. El ple ha aprovat per unanimitat la modificació del Pla General que permetrà el desenvolupament del centre intermodal, pendent que Urbanisme ho aprovi definitivament, probablement el pròxim mes de febrer. L'empresa pública Cimalsa promourà aquest parc logístic, amb una superfície de 70 hectàrees. El director general de Cimalsa, Ignasi Ragàs, ha destacat la futura estació de mercaderies com 'la gran novetat', emfatitzant que a Catalunya actualment no hi ha cap polígon d'aquestes característiques. Cimalsa també és la promotora dels CIM del Baix Penedès i de l'Alt Empordà, on ja hi ha una fase urbanitzada.
La inversió de Cimalsa en el CIM Montblanc ronda els 40 milions d'euros, sense comptar la compra dels terrenys, ubicats al polígon Plans de Jori, darrere l'empresa Frape Behr. Sumen una setantena d'hectàrees, a part de la part ferroviària, que representarà vint hectàrees més, actualment en tramitació. Entre tramitació i execució d'obres, Cimalsa estima que el CIM serà realitat a finals del 2011 o principis del 2012. Cimalsa preveu un any de feina per a l'elaboració del pla parcial i dels projectes constructius, i a finals del 2010 començar a actuar en la construcció, també amb previsió que les obres durin un any més. Segons Ragàs, ja hi ha empreses de logística interessades en instal·lar-s'hi, però no ha volgut avançar cap nom. 'És un projecte que crea expectatives i interessa que les empreses vinguin, i ràpid', ha declarat Ragàs.Cimalsa ha triat Montblanc per fer-hi aquest centre intermodal en considerar que està ben ubicat i comunicat, a part de la seva 'capacitat de generació d'activitat', ha conclòs Ragàs. Per la seva banda, l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, s'ha mostrat satisfet que s'hagi aprovat, tot i governar en minoria, perquè era una 'qüestió de vital importància per a Montblanc' i una 'oportunitat que no es podia deixar escapar'.
La inversió de Cimalsa en el CIM Montblanc ronda els 40 milions d'euros, sense comptar la compra dels terrenys, ubicats al polígon Plans de Jori, darrere l'empresa Frape Behr. Sumen una setantena d'hectàrees, a part de la part ferroviària, que representarà vint hectàrees més, actualment en tramitació. Entre tramitació i execució d'obres, Cimalsa estima que el CIM serà realitat a finals del 2011 o principis del 2012. Cimalsa preveu un any de feina per a l'elaboració del pla parcial i dels projectes constructius, i a finals del 2010 començar a actuar en la construcció, també amb previsió que les obres durin un any més. Segons Ragàs, ja hi ha empreses de logística interessades en instal·lar-s'hi, però no ha volgut avançar cap nom. 'És un projecte que crea expectatives i interessa que les empreses vinguin, i ràpid', ha declarat Ragàs.Cimalsa ha triat Montblanc per fer-hi aquest centre intermodal en considerar que està ben ubicat i comunicat, a part de la seva 'capacitat de generació d'activitat', ha conclòs Ragàs. Per la seva banda, l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, s'ha mostrat satisfet que s'hagi aprovat, tot i governar en minoria, perquè era una 'qüestió de vital importància per a Montblanc' i una 'oportunitat que no es podia deixar escapar'.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.