Punt divers
Llum verda al pla director urbanístic de l'Aran i a la construcció d'una estació sísmica a Escunhau
La comissió d'Urbanisme ha aprovat, de forma inicial, el Pla Director Urbanístic de la Vall d'Aran, que concreta les estratègies d'ordenació del territori aranès pel que fa a urbanisme, patrimoni, assentaments i infraestructures. Aquest pla busca la equitat en el desenvolupament del territori aranès, la delimitació d'espais de protecció patrimonial i el desenvolupament d'estratègies de desenvolupament urbanístic per cada àrea de població, segons el conseller d'Administració Pública i Finances, Rufino Martínez. La Comissió també ha aprovat situar una estació sísmica a la població d'Escunhau que permetrà analitzar els moviments de terres a l'Aran.
El Pla defineix les carreteres que han de reforçar l'estructura del territori, valorant el paper de les senders i connexions històriques. Els principals vies que assenyala el Pla són les connexions d'Aran amb Lleida, Tolosa, La Seu d'Urgell i Luchon. El document quantifica les necessitats de creixement d'habitatges fins a l'any 2026 i estableix les directrius d'ordenació relativa a les edificacions existents en el sòl no urbanitzable. L'ordenació consisteix en incloure-les en un inventari d'edificis rurals i en un catàleg de bordes. També es determinen nous sectors d'activitat econòmica a Les, amb 5,2 hectàrees i 3 hectàrees a Arties. Així com els àmbits del centre logístic de la boca nord del túnel de Vielha i el centre d'equipaments i serveis de la boca sud. Segons el conseller Martínez, 'aquest nou instrument incentiva la diversificació de l'estructura de serveis turístics', com els refugis de muntanya, càmpings i estacions de muntanya, i de 'serveis territorials', com els terrenys de serveis, les àrees de miradors, els accessos pels rius i els aparcaments. En matèria de mobilitat, 'es contemplen les reserves de sòl pel nou traçat de la N-230 com carretera segregada', preveient túnels que passarien per les variants de l'oest de Vielha, oest de Bossòst i oest de Les. També es proposa un nou túnel per la Bonaigua com prioritat estratègica a mig terme, la millor del transport públic i de les comunicacions.
El Pla defineix les carreteres que han de reforçar l'estructura del territori, valorant el paper de les senders i connexions històriques. Els principals vies que assenyala el Pla són les connexions d'Aran amb Lleida, Tolosa, La Seu d'Urgell i Luchon. El document quantifica les necessitats de creixement d'habitatges fins a l'any 2026 i estableix les directrius d'ordenació relativa a les edificacions existents en el sòl no urbanitzable. L'ordenació consisteix en incloure-les en un inventari d'edificis rurals i en un catàleg de bordes. També es determinen nous sectors d'activitat econòmica a Les, amb 5,2 hectàrees i 3 hectàrees a Arties. Així com els àmbits del centre logístic de la boca nord del túnel de Vielha i el centre d'equipaments i serveis de la boca sud. Segons el conseller Martínez, 'aquest nou instrument incentiva la diversificació de l'estructura de serveis turístics', com els refugis de muntanya, càmpings i estacions de muntanya, i de 'serveis territorials', com els terrenys de serveis, les àrees de miradors, els accessos pels rius i els aparcaments. En matèria de mobilitat, 'es contemplen les reserves de sòl pel nou traçat de la N-230 com carretera segregada', preveient túnels que passarien per les variants de l'oest de Vielha, oest de Bossòst i oest de Les. També es proposa un nou túnel per la Bonaigua com prioritat estratègica a mig terme, la millor del transport públic i de les comunicacions.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.