Successos

trànsit

El cap de trànsit, preocupat pels perills de l'N-II

Jaume Franco en dóna la culpa a les deficiències i al pas de molts vehicles pesats

L'amo de l'empresa de Vilamalla on es va encastar un camió reclama una tanca que els empari millor

El sotsinspector i cap de l'àrea regional de Trànsit a Girona, Jaume Franco, va mostrar-se ahir preocupat per l'estat de l'N-II al pas per les comarques gironines. Considera que la via presenta un risc important per les seves deficiències i per l'augment de circulació de vehicles pesats. Per minimitzar aquest risc, els Mossos fan un pla d'actuació que implica un major control i visualització de patrulles. El nombre de víctimes mortals a l'N-II en els últims sis mesos ha estat de 10, fet que representa un 23,22% del total de 43 morts a les comarques gironines. El darrer accident mortal va passar dijous a Vilamalla

El propietari de Jordi Excavacions i Transports, on dijous un camió es va encastar contra la nau després que se sortís de l'N-II, va remarcar ahir que, tot i que mai havien patit un sinistre tan greu, no és el primer cop que es troben amb un camió al pati de l'empresa. Jordi Masó apunta que estan en un “punt maleït”, a tocar de la carretera al punt de confluència cap als accessos de l'autopista, i remarca que el risc podria mitigar-se si la carretera enlloc de tenir una tanca que no té cap mena de resistència tingués una barana més ferma. “Abans de l'accident de dilluns ja ens ha passat dos cops que se'ns presenta un camió al pati. L'any passat un va entrar al pati i l'altre va quedar penjat”, recorda Masó, que també explica que els seus treballadors (l'empresa en té 28) feinegen molt a prop de la carretera i, per tant, a la zona de risc.

Dijous a la nit, quan el camió, que anava en sentit nord, va travessar tots els carrils de l'N-II i va sortir de la carretera pel costat esquerre, va anar a impactar contra un dels seus camions, que va quedar malmès. El treballador que hi posava combustible es va salvar gràcies als “bons reflexos” que va tenir per apartar-se i va quedar darrere el camió, que va ser arrossegat un bon tros pel tràiler. En el moment d'impactar contra el camió de Transports Jordi, el xofer del tràiler, un home portuguès, va sortir projectat de la cabina i llavors va ser atropellat pel vehicle i va quedar sota una roda. El xofer va morir a l'acte, mentre que la conductora d'un cotxe que va envestir quan va travessar els carrils contraris de l'N-II va resultar ferida molt greu. Després del xoc, dins del pati de l'empresa Jordi va aparèixer un noi que anava tot desorientat i preguntava què hi feia allà. El jove va explicar que ell anava al camió, dormint a la llitera i que no sabia què havia passat. Aquest noi també va resultar ferit.

Ahir els responsables de l'empresa de Madrid propietària del camió sinistrat van anar a Vilamalla per veure sobre el terrenys l'abast de l'accident. Mentrestant, els perits valoraven els danys ocasionats a Jordi Excavacions i Transports, que, segons les primeres estimacions, podrien costar uns 200.000 euros. Els operaris de carreteres van canviar la tanca trencada i ahir a la tarda plantaven arbres al voltant.

LA XIFRA

200.000
euros.
Podria ser el valor aproximat dels danys causats a l'empresa Jordi Excavacions i Transports, de Vilamalla.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.