urbanisme
Cambrils
Comença la remodelació del tram urbà de l'antiga N-340, on es farà un passeig
El cost de les obres, que tenen un termini d'execució de quatre mesos, puja a 1 milió d'euros
Es construirà una rambla de 16 metres d'amplada, amb carrils bici
Trencar la barrera que suposa el pas de l'antiga N-340 entre els barris de l'Eixample i el de la Parellada de Cambrils. La millora de la connectivitat entre aquestes dues zones és el que s'aconseguirà amb la remodelació del tram urbà d'aquesta via, que es transformarà en un passeig enjardinat. Les obres, que van arrencar ahir al matí, comprenen el trajecte que va des del terme municipal de Vinyols i els Arcs fins al carrer Camí de la Creu, a l'altura del supermercat Lidl. Com a conseqüència d'aquesta actuació, s'ha tancat la circulació des de Vinyols fins a la rotonda de la carretera de Montbrió. Aquesta mesura comporta que els camions en ruta s'hagin de desviar per l'autovia A-7, mentre que els vehicles que vénen de Tarragona poden entrar a Cambrils per la Raval de Gràcia i els que procedeixen de València tenen la possibilitat de fer-ho per l'avinguda de Vidal i Barraquer o bé pel carrer Barcelona.
Prioritat dels vianants
En aquesta part de l'antiga N-340, que ha quedat desafectada amb la posada en servei de l'autovia A-7, s'hi crearà una via urbana amb prioritat dels vianants sobre la circulació rodada. El canvi de fisonomia comporta l'edificació d'una rambla central de 16 metres d'amplada, amb un carril bici en tots dos sentits. També del disseny cal destacar que hi haurà dos parterres de 8 i 3 m, entre els quals hi haurà un passeig de 5 m, que serà l'única franja de l'asfalt actual de la carretera que es mantindrà. La resta del paviment es demolirà i es reaprofitarà per construir les voreres. I, per acabar-ho de completar, els espais lliures s'enjardinaran, es plantaran arbres al llarg del recorregut i s'instal·laran bancs.
El trànsit rodat circularà pels laterals, on hi haurà un doble carril en cada sentit a banda i banda del passeig. El pressupost de la primera fase del projecte, que té un termini d'execució de 4 mesos, ascendeix a 1.032.000 euros, que es finançaran amb la subvenció que el govern estatal va atorgar a l'Ajuntament pel traspàs de titularitat de la via. I, més endavant, la remodelació dels 5 km de via preveu l'enderroc del pont de la riera d'Alforja i la construcció d'un pàrquing subterrani per a 550 cotxes davant de l'ermita de la Mare de Déu del Camí.