Moren dues persones en dos accidents frontals a l'N-II
Els dos veïns de Girona i Llagostera van morir en col·lidir els seus vehicles contra dos camions a la variant de Girona i a Sant Julià de Ramis
Aquest any ja han mort 9 persones
L'N-II continua sumant morts a la carretera. Aquest any ja són nou les víctimes mortals, cinc de les quals van perdre la vida en un mateix accident el febrer passat al cinturó de la ronda de Figueres.
Ahir, dues persones més van morir ens dos accidents de trànsit en tan sols cinc quilòmetres de distància i poc menys de set hores de diferència. El primer dels accidents es va produir a dos quarts de vuit del matí al punt quilomètric 718 de l'N-II, quan, segons les primeres investigacions dels Mossos d'Esquadra, per causes que es desconeixen un cotxe va envair el carril contrari i va xocar frontalment contra un camió cisterna. Abans de l'impacte, però, el conductor del tràiler va reaccionar instintivament i va intentar esquivar el turisme, una maniobra que va provocar que el camió sortís de la carretera, la cabina s'encastés contra el voral i finalment acabés bolcant. A causa del fort impacte, va perdre la vida el conductor del cotxe, Salvador Bori Vidal, un veí de Llagostera de 76 anys, mentre que el conductor del camió va quedar ferit lleument i va haver de ser traslladat en ambulància fins a un centre sanitari, on ahir ja li van donar l'alta. Al cap d'una estona d'haver-se produït l'accident, els Mossos d'Esquadra van habilitar un carril per donar pas alternatiu als vehicles que havien quedat atrapats al punt quilomètric 718, al lloc de l'accident. Cap al migdia, la via va quedar totalment oberta al trànsit.
El segon dels accidents també va tenir lloc a la carretera N-II, però aquest cop al punt quilomètric 723, al terme municipal de Sant Julià de Ramis, a les dues del migdia. Els fets es van produir quan una furgoneta Ford Tourneo Connect, que circulava en sentit Girona, va xocar frontalment contra un tràiler que anava en direcció a França. A conseqüència del fort impacte, la furgoneta va quedar bolcada al mig de la carretera, i el seu conductor, un veí de Girona de 52 anys i únic ocupant, mort a l'acte. Per la seva banda, el conductor del camió va resultar il·lès. La causa més probable d'aquest accident va ser, de nou, la invasió del carril contrari.
Carretera perillosa
El sergent de Trànsit dels Mossos d'Esquadra, Jordi Serra, va reconèixer ahir en declaracions a l'Agència Catalana de Notícies (ACN) que aquest punt de l'N-II és un lloc “una mica perillós”. De fet, al llarg de tota la variant i fins arribar a Medinyà (on hi ha aparcaments) com que la carretera no té voral i hi ha un carril per banda, no hi ha lloc on arraconar-se, cosa que n'incrementa la perillositat.
Augmenta un 30% el nombre de víctimes mortals a les carreteres
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, va anunciar ahir que desplegaran una campanya a les carreteres catalanes, després d'enregistrar-se un augment del nombre d'accidents aquest 2012, reforçant la seva presència en els dies amb més accidents: divendres i diumenge. Aregio va admetre que les xifres d'accidentalitat des de principi d'any, amb un augment del 30% de les víctimes mortals, són “francament dolentes”. Segons Aregio, cal fer un toc d'atenció a la societat i traslladar “que un accident és evitable” i depèn del conductor, ja que la majoria d'accidents tenen el factor humà com a principal causa. Sobre els accidents de moto, va recordar que les xifres “segueixen molt resistents a la millora” i va ressaltar que han posat en marxa un estudi per perfilar noves línies de treball. Entre d'altres accions, les noves estratègies implicaran la conscienciació però també reforçar i donar importància a l'habilitat a l'hora de conduir perquè “la moto no perdona cap error”.
Interrogat sobre els radars polèmics instal·lats a Platja d'Aro, Gurb i Gavà, Aregio creu que estan “ben senyalitzats i anunciats”, i per això les sancions que s'han imposat són correctes, tot i que no descarta que puguin fer revisions. En els casos que els han reclamat millorar la senyalització perquè siguin més visibles, Trànsit hi ha estat d'acord perquè el que vol “no és posar sancions sinó que el ciutadà sàpiga que hi ha un radar i disminueixi la velocitat”.