trànsit
Mor una dona d'Olot en un accident a Cabanelles
Els tres primers mesos d'aquest any dinou persones han mort d'accident a les comarques gironines mentre que el 2010 hi va haver nou víctimes
Trànsit reacciona fent més controls
Una dona de 81 anys, veïna d'Olot, Anna Maria Rius Verdaguer (vinculada amb la popular empresa que havia fabricat els Papers Carlets), va morir ahir a la matinada a Barcelona per les greus ferides que va patir dissabte al migdia en un accident de trànsit a Cabanelles. L'accident va passar poc després de les 12 del migdia quan el BMW que conduïa Antoni Fernández de Castro y de Trincheria, escultor conegut popularment com DDT, marit de Rius, va sortir de la carretera N-260 per on circulava en direcció a Figueres i va encastar-se contra un arbre. Com a resultat de l'impacte, la dona va quedar atrapada i van haver d'intervenir els Bombers per rescatar-la. El conductor va patir ferides lleus. Tots dos van ser traslladats en un helicòpter del SEM fins a un centre hospitalari de Barcelona, on ahir a la matinada la dona va morir. És previst que els funerals per Anna Maria Rius se celebrin demà a Olot.
Comptant-hi Anna Maria Rius, són dinou les persones que han mort a resultes d'accidents de trànsit durant els tres primers mesos de l'any a les comarques gironines, segons dades recopilades per aquest diari. En el mateix període de l'any passat el nombre de víctimes mortals a les comarques gironines va ser de 9, cosa que representa que aquest 2012 se n'han produït més del doble que l'any passat.
A tot Catalunya, segons dades del Servei Català de Trànsit (SCT), que no inclouen les víctimes d'accidents en carreteres urbanes, els tres primers mesos del 2012 s'han comptabilitzat 57 persones mortes, mentre que en el mateix període de l'any passat el nombre de morts registrats pel SCT va ser de 42. Totes les dades revelen un increment de la mortalitat.
“És un mal inici d'any”, ha admès el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio. Aregio recorda que el 70% dels accidents greus són causats per errors humans que es podrien evitar, com ara fer avançaments arriscats o anar a una velocitat inadequada. A més, Aregio ha assegurat que no han constatat un repunt dels positius per alcoholèmia ni de drogues. És més, indica que el consum d'alcohol al volant “va a la baixa”.
Per intentar baixar aquest repunt de la sinistralitat, el Servei Català de Trànsit ha ideat una dispositiu especial per a les vacances de Setmana Santa, ja que és un dels períodes més conflictius de l'any a la carretera. L'operatiu policial, iniciat divendres, implicarà que un total de 1.957 agents dels Mossos d'Esquadra sortiran a les carreteres catalanes i realitzaran més controls d'alcoholèmia i de drogues, al voltant d'uns 1.500, a banda de l'ús de sistemes de seguretat passiva. Aquest dispositiu es mantindrà fins a dilluns de Pasqua, a les dotze de la nit.
El ministre vol canviar la manera de comptar morts
El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, ha anunciat la seva intenció de canviar la forma de fer el recompte de les víctimes del accidents per tenir dades més viables. Una de les intencions és fer un seguiment dels ferits fins passats trenta dies de l'accident (ara només es compten els morts fins a les 24 hores).
Un vianant mor atropellat a l'Alt Penedès
Un home de 63 anys que anava a peu va morir atropellat per una furgoneta ahir a la carretera BV-2176 a Castellví de la Marca (Alt Penedès). Durant el diumenge no hi va haver cues, excepte el quilòmetre de retencions que va causar un cotxe que es va incendiar a l'AP-7 a Maçanet de la Selva.
Cotxe estimbat i ferit greu a Fontcoberta
Una persona va resultar ferida greu ahir a la tarda quan el cotxe que conduïa es va estimbar per un marge al quilòmetre 2 de la carretera GIV- 5132, a Fontcoberta. Les primeres hipòtesis apunten que la somnolència del conductor va causar l'accident. Un helicòpter es va haver d'endur el ferit.
El RACC a favor d'augmentar el límit de velocitat
El RACC comparteix el plantejament del ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, d'obrir un procés per estudiar la conveniència d'augmentar fins a 130 km/h els límits de velocitat en alguns trams d'autopistes i autovies de l'Estat. El RACC ha matisat que el límit màxim de velocitat hauria de ser variable.
Per culpa de la crisi els cotxe no van tant al taller
Segons dades de la Federació Espanyola d'Empresaris Professionals d'Automoció (Conepa), l'any passat es va produir una davallada del 4% al 7% de l'activitat dels tallers de reparació, respecte al 2010. A part, també s'ha detectat un increment dels usuaris que opten per dur el cotxe a tallers clandestins.