Successos

Foment investiga les causes dels accidents dels dos helicòpters estavellats

Els dos aparells no havien patit “cap incidència tècnica”, segons l'empresa propietària i complien les condicions de manteniment

Inaer destaca l'experiència del pilot desaparegut i la seua participació en una dotzena de campanyes d'extinció d'incendis

L'empresa d'helicòpters Inaer, propietària dels dos helicòpters sinistrats als incendis que cremen al País Valencià des del passat dijous, està col·laborant estretament amb les autoritats aeronàutiques per a esclarir les causes que han provocat sengles accidents “al més prompte possible”, segons ha informat la companyia.

Els dos aparells sinistrats es trobaven treballant en els treballs d'extinció de l'incendi de Cortes de Pallars. Ara per ara, es desconeixen les causes dels dos sinistres, subjectes a la investigació per part de la Comissió d'Investigacions d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil (CIAIAC) del Ministeri de Foment.

Les aeronaus no havien patit “cap incidència tècnica” i complien les condicions requerides de manteniment aprovades per l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), a més de disposar del certificat d'aeronavegabilitat vigent fins al 28 de juny de 2013 i fins al 14 de juny de 2013, respectivament, ha destacat la companyia. Inaer ha aportat a l'operatiu prop de 25 mitjans aeris dels més de 40 que hi estan treballant des de la setmana passada.

Desaparegut

El primer dels dos accidents va ocórrer cap a les 12 hores del migdia d'ahir, en què un helicòpter Bell 412EP va desaparéixer presumiblement en aigües del pantà de Forata a Iatova, quan es disposava a realitzar una càrrega d'aigua.

A bord de l'aeronau, al servei de l'operatiu d'extinció d'incendis del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi ambient, es trobava el comandant de l'helicòpter, J.A.N., que en aquests moments es troba desaparegut.

D'altra banda, cap a les 17 hores un helicòpter SOKOL W3, que també treballava en les tasques d'extinció del citat incendi efectuava un aterratge forçós per causes desconegudes. A bord de l'aeronau anava el comandant R.K. i el copilot F.P., ambdós ferits però conscients i estables, que van ser traslladats al centre hospitalari de La Fe de València.

La companyia ha destacat l'àmplia experiència en serveis d'extinció d'incendis d'ambdós pilots. El comandant desaparegut compta amb 3.995 hores de vol, més de 1.000 de les quals en el model Bell 412, i ha participat en més de 12 campanyes d'extinció d'incendis.

Per la seua banda, R.K. té en el seu currículum més de 7.300 hores de vol i una experiència de huit campanyes d'extinció d'incendis a tot l'Estat , mentre que F.P. disposa de 1.100 hores de vol i treballa en labors d'extinció d'incendis des de 2009.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.