Els radars de tram de l'N-II posen dues multes a l'hora
En un mes i mig de funcionament, els cinemòmetres ja han caçat 2.084 conductors que circulaven amb excés de velocitat
El delegat d'Interior avança que encara en posaran més
Els nous radars de tram instal·lats a la variant de Girona de l'N-II han posat 2.084 multes durant el primer mes i mig de funcionament. Fent la mitjana, això representa que han enganxat dos infractors cada hora. Hi ha radars en dos punts del recorregut. Els que més infractors han caçat són els que controlen els vehicles que circulen en un tram de tres quilòmetres a la zona del túnels de la vall de Sant Daniel. La velocitat aquí està limitada a 80 quilòmetres per hora i, entre el 13 de juny i el 23 de juliol, han atrapat 1.803 vehicles anant més ràpid del permès. L'altre punt de control als vehicles són quasi cinc quilòmetres entre els municipis de Quart i Fornells de la Selva, on la velocitat màxim permesa són 100 quilòmetres per hora. Aquí, han enxampat 281 infraccions.
Els radars convencionals controlen la velocitat només en un punt concret de la carretera. Això pot provocar, però, que els conductors imprudents es limitin a frenar per evitar que els cacin i, un cop superat el control de velocitat, tornin a accelerar.
Com “una eina més” per evitar els excessos de velocitat, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha començat a utilitzar radars de tram que calculen la velocitat mitjana dels vehicles al llarg d'un trajecte de quilòmetres. A les comarques gironines, el primer d'entrar en funcionament va ser el radar de tram de la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera, instal·lat a mitjans de l'any passat. Des d'aquest juny, a més, hi ha dos punts viaris més amb aquest tipus de radars. Són a la carretera N-II.
“Es fan estudis sobre quines són les vies més sensibles i amb més trànsit de vehicles i, a partir d'aquests informes, es decideix on s'ubiquen els radars”, ha afirmat el director dels serveis territorials d'Interior a Girona, Albert Ballesta. A l'N-II hi ha, en total, quatre radars de tram. Un a cada sentit de circulació –direcció Barcelona i direcció Figueres– entre els punts quilomètrics 716 i 719, a la vall de Sant Daniel, i dos més per banda entre els quilòmetres 709 i 713, entre Quart i Fornells de la Selva.
Els radars van entrar en funcionament el 13 de juny i, en només un mes i mig, ja han saltat 2.084 vegades. Segons les dades del Servei Català de Trànsit (SCT), el tram on més conductors premen més del compte l'accelerador és el dels túnels de la vall de Sant Daniel. Aquí, la velocitat està limitada a 80 km/h, però, en només 40 dies, han caçat 1.083 imprudències. Al llarg d'aquests quilòmetres, els infractors van, de mitjana, 15 km/h per sobre del permès, és a dir, a una velocitat d'uns 95 km/h.
Entre Quart i Fornells, els vehicles poden anar a un màxim de 100 km/h. En aquest tram de més de quatre quilòmetres, els radars han enxampat 281 infraccions, 180 en una direcció i 101 en l'altra. Els conductors caçats, de nou, superen el límit de velocitat en 15 km/h de mitjana.
“El que es pretén és que la gent pugui conduir de manera tranquil·la i és una eina més posada al servei de la millora de la circulació viària”, ha afirmat Ballesta, que hi afegeix que l'excés de velocitat continua sent una de les principals causes d'accident i, per això, prenen mesures per reduir-la.
LA FRASE
LES XIFRES
“Efecte recaptatori col·lateral evident”
“Que hi ha un efecte col·lateral recaptatori és evident, però aquest no és, ni de lluny, l'objectiu, perquè si la gent va a la velocitat que ha d'anar no pagarà cap sanció, la pagarà només si va massa ràpid”, conclou el màxim responsable d'Interior a les comarques gironines, Albert Ballesta.
Després dels radars de la variant de Girona, el Servei Català de Trànsit té previst instal·lar-ne més a la demarcació, un també a l'N-II, però en aquesta ocasió a l'Alt Empordà, a l'alçada d'Agullana, i a la C-66, a Corçà. Aquests radars s'afegeixen als que ja fa mesos que funcionen a la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera, dins de la comarca del Baix Empordà.