Marxa lenta a la C-55 contra l'alta sinistralitat a la via
Una seixantena de cotxes han anat de Manresa fins a Abrera a la mínima velocitat permesa
Reivindiquen que es faci un desdoblament de la carretera per tal de descongestionar-la
La Plataforma no + Morts a la C-55 i la Federació d'Associació de Veïns de Manresa van organitzar ahir una marxa lenta de vehicles des de Manresa fins a Abrera per denunciar l'alta sinistralitat de la carretera C-55 i reclamar-ne el seu desdoblament. A la convocatòria hi van assistir una seixantena de vehicles que es va concentrar al polígon dels Trullols de la capital del Bages abans de començar la marxa.
Els participants en la protesta circulaven a la mínima velocitat permesa, i els vehicles es van anar afegint a la marxa a mesura que passaven per diferents poblacions. Van trigar prop d'una hora a anar des de Manresa fins al polígon de Ca n'Amat d'Abrera.
Aquesta no és la primera protesta que organitzen la Plataforma no + Morts a la C-55 i la Federació d'Associació de Veïns de Manresa, ja que cada cop que es produeix un accident mortal en aquesta carretera convoquen talls de protesta a la via.
Fina Casals, presidenta de la Plataforma no + Morts, va explicar ahir a l'ACN que, principalment, la protesta es va fer per tres motius: “Denunciar l'alta accidentalitat i mortalitat de la via; la mala senyalització de les obres; i el no aixecament del peatge de la C-16 cada cop que hi ha retencions”. De fet, per Casals, la solució de tots aquests problemes és el desdoblament de la carretera, ja que “és una carretera molt curta, de tan sols 30 quilòmetres, amb un trànsit de 34.000 vehicles diaris”. Recentment, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha engegat un pla de millora de la C-55 entre Castellbell i el Vilar i Manresa per valor de 3,7 milions d'euros, que contemplen diverses actuacions, com ara la instal·lació d'una barrera de tipus New Jersey en un tram de 8 quilòmetres.
Per Casals i la Plataforma, aquest pla de millora és “insuficient” i creuen que aquesta barrera en un tram de 8 quilòmetres “convertirà la carretera en una ratonera perquè, si un camió s'accidenta o s'avaria, no tindrà cap sortida i la problemàtica podria ser molt forta”.
També volen la gratuïtat de l'autopista C-16
Una altra reclamació de la plataforma és la gratuïtat de l'autopista C-16. Fins que això no es produeixi, la plataforma demana que s'aixequin les barreres quan es pateixin accidents per evitar situacions de congestió. Les cues poden provocar retencions “d'una hora i mitja o dues”, va dir Casals. “Patim la nul·la sensibilitat de l'administració a l'hora de negociar amb l'empresa concessionària de la C-16 l'aixecament de les barreres quan, a causa dels sinistres, patim situacions de congestió molt sovint i de llarga durada”, ressalta un comunicat recent de la plataforma.