Successos

Investigació sobre l'accident a Torregrossa

Segons les primeres hipòtesis, l'aparell no hauria agafat prou velocitat

Un equip d'Aviació Civil, dependent del Ministeri de Foment, es va desplaçar ahir fins a Torregrossa per investigar les causes que diumenge van provocar l'accident mortal d'un ultralleuger quan es disposava a enlairar-se des de la pista de l'aeroclub situat al parc de la Serra. El president i instructor de l'aeroclub de Mollerussa, Jaume Capell, va explicar que, segons les primeres hipòtesis, l'aparell no hauria agafat la suficient velocitat de rotació per enlairar-se, ja que “anava amb el morro alçat però arrossegant la cua''. Això va fer que al final de la pista l'aparell no s'alcés i acabés impactant contra un ametller i caient en una sèquia, on es va incendiar. Hi van morir els dos ocupants.

Les tasques d'investigació d'Aviació Civil van començar a primera hora amb la presència d'equips d'investigació dels Mossos d'Esquadra i diversos testimonis de l'aeroclub que van presenciar l'accident. S'està prenent declaració a tots els testimonis i recollint proves, com poden ser fotografies del moment de l'accident, i també s'han examinat les restes de l'aparell, que han quedat pràcticament calcinades. Quan hagi finalitzat aquest examen es podran retirar les restes de l'ultralleuger, tot i que caldrà conservar-ne el motor per si cal investigar-ne alguna part més endavant.

El president de l'aeroclub de Mollerussa i instructor de l'escola de vol La Serra, Jaume Capell, ha recordat que l'aparell estava ''perfectament'' i que ell pràcticament el feia servir per fer classe cada dia. Tenia les revisions fetes, combustible i el motor canviat recentment. Feia set anys que el tenien i tenia 3.200 hores de vol.

Les dues víctimes mortals eren un veí de Lleida de 59 anys i un altre de Barcelona de 62 anys. El primer era el qui tenia més experiència de vol, ja que es va treure la llicència el 2002. El segon formava part de la darrera promoció de pilots de l'escola de vol i només feia un mes que tenia la llicència. Ambdós compartien el projecte de restauració d'un avió, per la qual cosa diumenge van decidir llogar l'avionaet a que hi ha a disposició dels socis. Aquesta és la primera tragèdia d'aquestes característiques en els 25 anys que fa que funciona l'aeroclub de Mollerussa



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.