Successos

Els veïns dels Ports es queixen per l'accés a Caro

La carretera que uneix la localitat de Roquetes amb el punt més alt del territori registra incidències constants a causa de l'estretor de la via i la profunditat que han assolit les cunetes

L'elevada sinistralitat de les carreteres ebrenques ha motivat una altra protesta, aquesta vegada centrada en el mal estat d'algunes vies de l'interior. El darrer incident, produït a l'accés al mont Caro, ha provocat una denúncia veïnal pel mal estat d'un dels accessos més emblemàtics del territori, concretament el que dóna pas al punt més alt del territori, amb 1.447 metres, dins del Parc Natural dels Ports.

El 19 de març passat un autobús de més de cinquanta places va pujar fins al refugi de la zona per portar joves excursionistes, i en tornar a baixar va quedar entravessat al mig d'un dels revolts, i el va haver de retirar una grua. Ràpidament, les imatges es van difondre a través de les xarxes socials, fet que va incrementar el malestar dels veïns i els usuaris de la via.

Un dels veïns afectats, Adrià Gruà, ha estat el primer a aixecar la veu per la situació de la carretera, una via de la qual, segons afirma, “cap administració es fa responsable, i cap administració la vol finançar”. Gruà recorda que, fa uns anys, el govern de la Generalitat va escometre algunes millores necessàries, com ara l'asfaltat. Va ser durant el mandat del darrer tripartit, i des de llavors, el veí afectat destaca que “ja no s'ha dut a terme cap més obra a la zona”.

Tot i que els treballs eren necessaris, el resultat no va ser del tot satisfactori perquè, “d'una banda, van estretir la via i, de l'altra, van deixar les cunetes, que s'estan fent cada vegada més profundes a causa de la pluja”. Precisament, han estat les cunetes tan pronunciades les que han provocat l'encallament, en els darrers anys, de diversos autobusos i vehicles pesants. Segons assenyala Adrià Gruà, “en els darrers anys hi ha hagut episodis similars amb vehicles llargs i pesants, que van voler accedir al refugi i van haver de ser rescatats, com va ocórrer dissabte passat”.

La carretera de Caro és principalment al terme municipal de Roquetes i, a banda de donar accés als Ports, també és una de les vies de la Reserva de la Biosfera, un ens emblemàtic al qual els diferents agents polítics, econòmics i també veïns del territori volen donar la màxima repercussió.

És per aquest motiu que, tot i ser una carretera secundària, és utilitzada freqüentment per molts veïns i turistes. “En el cas dels veïns estem acostumats a passar per la via i ja sabem com és; per tant, no solem tindre gaires problemes; però amb la gent que ve de fora és diferent perquè no coneixen la zona i poden patir per accedir-hi”, hi afegeix Gruà.

Gruà destaca que “el mal estat podria provocar un incident greu i després tot el món se'n lamentaria”. D'altra banda, Gruà critica les dificultats que hi ha per formular una queixa oficial, ja que la competència del manteniment de la carretera no és clara. En aquest sentit, els veïns afirmen que el que s'ha de fer a la via és “millorar l'asfaltatge i fer-la més ampla, ja que actualment és més estreta que quan no tenia paviment”, explica Gruà.

Les queixes sobre el mal estat de la carretera del mont Caro no són noves, sinó que s'agreugen cada vegada que es produeix una incidència destacable com la del darrer cap de setmana. El principal problema que se'n va derivar llavors va ser que el trànsit d'accés a Caro va estar interromput pràcticament tota la jornada de dissabte, fins que es va retirar el bus.

LA FRASE

Quan el govern va asfaltar aquesta via la va fer més estreta i ara les cunetes estan enfonsades
Adrià Gruà
veí

Debat sobre els vehicles pesants a l'Ebre

L'autobús encallat en la pujada a Caro no és el primer que té problemes en una de les vies de l'Ebre. En el cas d'aquesta carretera en concret, el principal inconvenient és l'estretor de la via i el progressiu esfondrament de les cunetes. Segons critiquen els veïns, quan es va asfaltar, el projecte va estretir la carretera i això va fer que les cunetes es fessin cada vegada més profundes a causa de la pluja. Aquesta situació genera especialment incidents en els vehicles més llargs, que són els que tenen més dificultats per maniobrar.

No obstant aquesta situació, el debat sobre el pas de camions en algunes carreteres de l'Ebre no s'acaba aquí. També a les vies d'alta capacitat, com l'N-340, les diferents administracions han valorat la possibilitat de prohibir-hi el pas del trànsit pesant. L'objectiu de la mesura seria reduir la taxa de sinistralitat, principal estigma de les carreteres ebrenques. Per ara, però, és una proposta que no ha prosperat i que no té el suport del sector dels transportistes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia