Successos

Protesta per l'arxivament de la investigació per la mort d'un motorista de Sant Feliu

El conductor del cotxe que va atropellar la víctima va donar positiu en la primera prova de detecció d'estupefaents

L'accident va tenir lloc a la B-431, a Calders

“Justícia per l'accident mortal d'en Bruno Plana”. És l'esperançador i contundent missatge que apareixia sobreimprès en una pancarta que els membres de l'Scooter Club Manresa van desplegar dijous davant dels jutjats de la capital del Bages. Més d'una vintena de components de l'entitat van dur a terme un acte en senyal de protesta en contra d'una resolució emesa el 17 d'abril pel jutjat d'instrucció 5 de la ciutat. El jutge hi estableix l'arxivament provisional de la investigació sobre les circumstàncies d'un accident en què va morir un motorista de Sant Feliu de Guíxols, Bruno Plana Gautier, que va ser atropellat pel conductor d'un vehicle que va donar positiu en la primera prova de detecció d'estupefaents que li van practicar els Mossos. El fatídic accident es va desencadenar el 7 de juny del 2014, al quilòmetre 40 de la carretera B-431, a Calders.

Els companys i amics de Plana qualifiquen d'“injust” el dictamen dels jutjats. Consideren que les causes del sinistre “són clares” i no entenen per què s'ha ordenat el sobreseïment provisional de les actuacions, que comporta l'arxivament de les diligències contra el conductor del cotxe que va envestir la víctima. El dia dels fets, Plana participava en la 8a edició de l'ScooterRun de Vespas i Lambrettas de Manresa. Un jove de divuit anys que anava al volant d'un Golf 3 GTI va avançar un ciclista abans d'un canvi de rasant i va envair el carril contrari, per on circulava la comitiva de motoristes que feien una ruta per diversos pobles. El xòfer del turisme –que feia 13 dies que tenia el carnet– va perdre el control i va col·lidir de manera lateral contra la víctima, que anava amb una vespa. Plana va ser traslladat en helicòpter a l'hospital Parc Taulí de Sabadell, on va morir l'endemà.

L'Scooter Club Manresa ha presentat un recurs, ja que estan disconformes amb la suposada “falta de proves” contra el conductor del Golf. Apunten que va tenir un comportament incívic i des de l'associació “s'emprendran totes les accions legals que es tinguin a l'abast per evitar que s'arxivi el cas i el fet quedi impune”. Critiquen, a més, que no s'ha identificat el ciclista i hi ha divergències sobre el tema de la velocitat. Alguns testimonis calculen que el noi anava a uns 120 km/h quan va efectuar l'avançament del ciclista, si bé en l'informe policial els paràmetres queden oberts entre els 70 i els 90 km/h, que és el límit màxim d'aquell tram de la via. Aquest és un dels arguments en què s'ha basat el jutge, així com en el fet que en la segona prova de detecció de consum de drogues, el conductor del Golf va donar negatiu.

Plana, de 36 anys, havia treballat a l'antiga empresa Sacme de Sant Feliu, dedicada, entre d'altres, al sector de l'electricitat; i estava vinculat a l'organització sense ànim de lucre L'Atzavara. Estava passant uns dies de vacances a Sant Feliu, d'on era originari, si bé en aquella època vivia a Londres. Era amant de la música i per això, a part d'afegir-se a la sortida de l'ScooterRun, aquell dia també tenia previst fer de discjòquei en la festa anual de l'entitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia