Successos

opinió

Protecció del consumidor a Europa

Només el 7% dels consumidors de la UE fan compres transfrontereres

A Àustria, els consumidors poden demanar reparacions, però no canvis o reintegraments quan reben un producte defectuós. Si una fàbrica es crema o s'hi fa una vaga, a França els consumidors han d'esperar setmanes i fins i tot mesos, ja que no tenen el dret legal de cancel·lar la compra. Si considerem el que s'anomena llei de contractes, la Unió Europea és una barreja de 27 codis nacionals que ofereixen diversos graus de protecció als consumidors i als comerciants. Aquestes diferències i els costos de superar-les han limitat el comerç transfronterer.

Aquesta tardor s'espera que la Comissió Europea proposi la creació d'una única llei de contractes de la UE, la qual cosa en alguns casos oferiria millors termes i més protecció als consumidors i comerciants, que la podran utilitzar per suplantar les lleis nacionals. L'autora de la proposta és Viviane Reding, comissària per a la Justícia, drets fonamentals i ciutadania. Avui, només el 7% dels consumidors de la UE fan compres transfrontereres. Això és perquè els consumidors tenen incertesa sobre els seus drets sota lleis de contractes estrangers o perquè moltes petites i mitjanes empreses estan receloses dels costos d'adaptar els seus contractes de venda a diferents règims nacionals.

“Necessitem fer alguna cosa per oferir als consumidors més opcions de compra i donar als comerciants un major accés a més mercats”, diu Reding. La proposició enfronta alguns eurodiputats, que qüestionen si un nou marc legal no seria més car que l'estalvi que vol crear.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.