Ampliaran la querella contra la secretària d'Amer
L'Ajuntament ha detectat a través d'un informe extern dues bestretes que sumen més de 12.000 euros concedides a Aguilera, una de les quals comptabilitzada de forma suposadament “fraudulenta”
L'Ajuntament d'Amer ampliarà la querella que va presentar contra la secretària interventora, Concepción Aguilera, arran de noves informacions que consten en l'informe comptable encarregat pel consistori. Segons les conclusions de l'informe de procediments acordats, que es va donar a conèixer a tots els regidors abans del ple de dijous, consten dues bestretes a Aguilera no retornades, una de les quals per un import de 10.212 euros i l'altra de 2.545,86 euros. “No s'ha pogut comprovar cap manament de pagament ni cap decret d'alcaldia d'autorització de les bestretes”, exposa l'informe. Aguilera va anar retornant la primera bestreta fins al 2012, en què queda pendent de liquidar un import de 3.412,08 euros. Pel que fa a la segona bestreta, concedida com a avançament de nòmina el 25 de novembre del 2008, va ser registrada com a pagament “pendent d'aplicar”, i el 2009 es va incorporar al pressupost i es va cancel·lar pel mateix import dins la partida de despeses encapçalada com a “Altres infraestructures”. L'informe, efectuat per Iberaudit MRM Audiconsulting, sosté que no hi ha cap document “que suporti aquesta operació, si bé el seguiment comptable permet concloure que s'ha cancel·lat la bestreta per mitjà del registre d'una despesa inexistent”.
Aquesta informació sobre les bestretes a Concepción Aguilera s'incorporarà a la querella que ja va presentar l'Ajuntament per malversació de fons públics, i que el jutjat de Santa Coloma ja va admetre a tràmit al juny. La querella es va presentar inicialment perquè la secretària interventora suposadament va pagar els diners que li havia reclamat el Tribunal de Comptes de Madrid amb diners que eren del consistori.
LA XIFRA
El desgavell organitzatiu de l'arxiu
L'informe es va encarregar per fer “una garbellada” dels exercicis del 2008 al 2012, atès que una auditoria podia costar més de 60.000 euros. Una de les conclusions del document és que hi ha un desordre “important” en la documentació i que el sistema d'arxiu “és molt precari”. Els auditors exposen que, un cop s'ha trobat la documentació seleccionada, en molts casos era incompleta. Segons la llei –recorden–, la interventora és responsable del control i fiscalització interna de la gestió econòmica.