Administracions

barcelona

Problemes tècnics fan ajornar l'actualització informàtica del Bicing

Després de treballar-hi tota la nit, el temps d'espera per retirar bicis en alguns punts era superior a l'anterior, i es va decidir deixar-hi el ‘software' antic

L'anunciat canvi de sistema informàtic del Bicing per millorar el lliurament de bicicletes, la recollida, i el servei d'altes i baixes, entre altres coses, haurà d'esperar uns dies abans de poder-se aplicar. L'empresa Barcelona Serveis Municipals (BSM), després de treballar des de les dotze de la nit del dilluns i suspendre el servei dimarts al matí per fer el canvi, va decidir ajornar l'aplicació del nou software fins que no pugui corregir els temps d'entrega de les bicicletes als usuaris. En una nota feta pública per l'Ajuntament, expliquen que, tot i que l'operació de canvi de sistema es va dur a terme amb èxit, van detectar que en algunes estacions “el temps d'espera dels usuaris per fer la retirada de la bicicleta podia ser superior en alguns casos a allò que és habitual”. És a dir, que anava més lent que amb el sistema anterior i, per aquest motiu, l'empresa BSM va decidir “mantenir el sistema operatiu actual amb les màximes garanties i continuar oferint les prestacions usuals del temps de resposta”. En el mateix comunicat asseguren que, resolts els ajustos, la introducció del nou sistema es culminarà en una segona fase, sense concretar el dia que ho faran efectiu.

El cert és que l'aturada del servei en si, previst fins a les dotze del migdia d'ahir, i que finalment es va allargar fins a la tarda, no va tenir una incidència gaire destacada sobre els usuaris, com a mínim durant el matí a la dotzena de parades ubicades entre el passeig Colom i el passeig Marítim de la Barceloneta.

Pocs usuaris

El degoteig d'usuaris que s'hi acostaven era molt espaiat i alguns d'ells reconeixien que ho havien llegit dies abans, però se n'havien oblidat. Només un usuari del punt de préstec 124 del carrer Atlàntida va renegar en trobar-se'l inutilitzat: “Ara arribaré tard a la feina”. D'altres, malgrat llegir l'adhesiu informatiu i veure la pantalla diferent de l'habitual –només en una de les dotze estacions estava en vermell com havien anunciat per indicar que no era operativa–, continuaven traient la targeta per provar si funcionava.

El cas més curiós el va protagonitzar José Manuel Lago, que a dos quarts d'onze del matí va poder fer servir el sistema i utilitzar la bicicleta 18823 a les Corts, i quan la va voler deixar a l'estació 410 del passeig Colom no se li quedava enganxada a la barra de seguretat. Després de “sis trucades” per donar constància que l'havia deixat perquè no el penalitzessin amb 150 euros de multa per no haver tornat la bici abans de 24 hores, ho va poder resoldre, tot i que al principi “només rebia com a resposta que havia de trucar a la titular de la targeta”.

El servei es va anar reprenent a les estacions gradualment, a les dues de la tarda el 90% eren operatives i durant la tarda es va arribar al 100%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.