L’oficina d’atenció de Lloret dobla el volum de cites prèvies
L’Oficina d’Atenció Ciutadana de Lloret (OIAC) va atendre 27.346 persones al llarg de tot l’any passat. La xifra encara no ha recuperat el nivell del 2019, en què hi van passar 29.022 persones. Però en comparació amb aquell exercici prepandèmic, quan ja hi havia implantat el sistema de cita prèvia en el segon semestre i un 32% dels usuaris, aleshores, havien demanat hora per ser atesos, aquest volum es va doblar el 2021, en què un 65% dels veïns o usuaris que hi van recórrer ho van fer amb cita prèvia.
Protocols sanitaris a banda, el regidor de l’OIAC, Xavier Flores, explica que la cita prèvia “no només permet demanar hora en qualsevol moment, les 24 hores de qualsevol dia de la setmana, sinó que redueix molt la mitjana de temps d’espera de l’usuari un cop es du a terme el tràmit. Actualment la mitjana de temps d’espera és inferior als cinc minuts”. Els mesos de més afluència van ser els d’octubre (2.746 serveis), març (2.735) i setembre (2.491).
A través d’aquest sistema de reserva de cita prèvia, ampliat el 2021, es poden programar tràmits com ara noves altes al padró d’habitants, canvis de domicili, emissió de certificats idCAT, sol·licituds de fraccionament o bonificacions i exempcions. També ocupacions de via pública, obertures de noves activitats comercials, canvis de titularitat, peticions de reagrupament familiar, arrelament social, accés a l’illa de vianants, temes urbanístics, d’habitatges d’ús turístic, entre molts altres.El regidor de l’OIAC també ha volgut recordar que les persones jurídiques “estan obligades per llei a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit dins d’un procediment administratiu; en aquest cas, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Lloret de Mar”.