Lloret de Mar desencalla la tercera fase del camí de ronda amb l’expropiació
Aquest tràmit permet iniciar les obres
L’Ajuntament retirarà en breu el radar de l’avinguda de Blanes, i en el ple es reitera que es volen revocar sancions
L’Ajuntament de Lloret de Mar va acceptar en el ple d’ahir, i per unanimitat, el preu just per un import de 119.687 euros, dictat per la secció de Girona del Jurat d’Expropiació de Catalunya perquè la Generalitat expropiï els terrenys que els calen per fer la tercera fase del projecte del camí de ronda, entre la platja de Fenals i la platja de Lloret. Els terrenys seran expropiats a la societat mercantil InverBrava SA. Albert Robert, regidor de l’àrea de Territori i Sostenibilitat i primer tinent d’alcalde, va destacar la importància d’aquest tràmit perquè permet desencallar un tema que feia anys que durava. El mateix grau de satisfacció el va exposar la resta de portaveus de tots els grups.
El radar de la discòrdia
L’alcalde, Jaume Dulsat, va anunciar que retirava de l’ordre del dia l’inici de l’expedient per a la revocació de les resolucions sancionadores en matèria de trànsit, relacionades amb el radar de l’avinguda de Blanes. Dulsat, que va dir que es continuava treballava per la revocació de les multes, va explicar que el tema “encara no estava prou madur” i hi havia disparitat de criteris. Bàsicament, s’està en espera d’un dictamen jurídic que s’ha encarregat a especialistes de la Universitat Oberta de Catalunya.
Precisament ahir, l’equip de govern de Junts per Lloret, ERC i els quatre regidors no adscrits va anunciar que es procedirà en breu a retirar el radar de l’avinguda Vila de Blanes. En paraules de l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat: “Donem, així, resposta a les peticions de la ciutadania” i hi afegeix que “la voluntat era reduir la velocitat en una de les principals vies d’accés a Lloret”, un objectiu que s’ha aconseguit tenint en compte que al desembre es van registrar 4.864 sancions i aquest mes de febrer passat es va tancar amb 416 sancions. En el seu lloc s’instal·larà un indicador de velocitat per avisar els conductors de la velocitat a què circulen i es reforçarà la senyalització a terra de la velocitat permesa –40 km/h des del 2002.
El ple també va aprovar el comitè d’ètica de l’Ajuntament, després que un ple anterior es va aprovar Codi Ètic i de Bon Govern, un instrument per millorar la transparència.
Aprovació del pla d’ordenació forestal
El ple també va aprovar per unanimitat, i amb elogis de diversos grups de l’oposició, el pla forestal d’ordenació forestal, bàsicament per combatre els incendis. Jordi Orobitg, regidor de Gestió Forestal i Emergència Climàtica, remarca que el bosc ocupa un percentatge molt elevat del terme municipal, i la necessitat de prevenció, agreujada pel canvi climàtic, s’ha de convertir en una oportunitat de millorar el medi.