Palamós podrà finalment racionalitzar tot l’entorn de la plaça Catalunya
L’anunci de les obres de la futura estació d’autobusos el 2023 permetrà abordar l’actuació urbanística
La finalitat serà donar prioritat als vianants
L’Ajuntament de Palamós podrà finalment racionalitzar l’entorn de la plaça Catalunya, creant una xarxa de carrers amb trànsit preferent per als vianants. Aquest projecte ha estat sobre la taula de diversos equips de govern, però no ha estat possible impulsar-lo fins que s’ha tingut clar que es construiria la nova estació d’autobusos i es clausuraria la parada de la Sarfa. L’alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha explicat repetidament que la voluntat del govern sempre hi ha estat, però que era complicat fer-ho davant l’afluència dels autobusos.
A més, amb el trasllat, el carrer de López Puigcerver, sobretot el tram final, i tot l’entorn de la plaça de Catalunya, s’alliberaran d’una gran afluència de trànsit. Ara l’Ajuntament té, doncs, la porta oberta per encarregar la redacció d’un projecte que representi la racionalització de tot aquest entorn. Com també ja s’ha fet en altres carrers de l’eixample, es generarà una xarxa de carrers amb trànsit preferent per als vianants.
A petició dels bars i restaurants de la zona, des de fa dos anys es talla la circulació rodada als trams dels carrers d’Orient i d’Alba que flanquegen la plaça de Catalunya. D’aquesta manera, es poden posar taules, no només a la plaça, sinó en aquests dos carrers.
Precisament, el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, va anunciar el 28 d’abril que el projecte de la nova estació d’autobusos de Palamós se sotmet a informació pública, una circumstància que permet calcular que l’estiu de l’any 2023 podrien iniciar-se els treballs de construcció. Gavín va admetre que serà una infraestructura “important” que ajudarà a modernitzar i reforçar la “capitalitat de Palamós.”
La nova estació d’autobusos comportarà una inversió de 2,5 milions d’euros i servirà per millorar la capacitat i la comoditat del trànsit de les línies interurbanes, tindrà una platja de sis andanes i es construirà en un solar de la prolongació del carrer Enric Vincke. La infraestructura ocuparà una superfície de 4.000 metres quadrats, amb unes andanes on els autobusos aparcaran en semibateria, i també disposarà d’un espai de parada ràpida i una zona d’estacionament d’autobusos en fila davant de les andanes.