Administracions

Crida a Lloret Residencial a donar-se d’alta de l’aigua

Fins ara han fet el tràmit per connectar-se a la xarxa municipal el 30% dels veïns

L’equip de govern informa els residents que si es donen d’alta al setembre tindran una bonificació

L’Ajuntament de Lloret de Mar torna a recomanar als residents de les urbanitzacions Lloret Residencial i Mont Lloret que es donin d’alta a la xarxa municipal d’aigua. Fins al moment, i segons fonts de l’Ajuntament, només el 30% dels veïns han fet els tràmits. El govern recorda que des del juliol passat ja es podia formalitzar el contracte d’aigua potable amb l’empresa concessionària Aqualia i deixar l’anterior concessionari del servei.

L’Ajuntament ha enviat una nova circular informativa per augmentar la integració d’abonats d’aquestes urbanitzacions. A més, el regidor d’Urbanisme, Albert Robert, explica que segons un acord al qual es va arribar amb el veïnat disposen d’una tarifa reduïda només fins al 30 de setembre pels drets de connexió, col·locació i subministrament. Aquesta taxa es cobraria en els rebuts del tercer i quart trimestre del 2022 i el primer i segon de l’any vinent per un import de 20 euros. El regidor remarca que per beneficiar-se d’aquest preu especial cal que es donin d’alta abans d’acabar aquest mes.

Per altra banda, el regidor també ha recordat que si els veïns i veïnes no fan l’alta s’acumularà el consum del tercer trimestre amb el del quart amb el corresponent augment de preu si superen els trams de consum que estableix l’ACA.

L’Ajuntament de Lloret de Mar va aprovar al juny un decret amb l’objectiu de posar fi als problemes d’aquestes urbanitzacions pel que fa al subministrament d’aigua cada estiu. Els residents patien talls seguits i la situació havia arribat a un punt ja insostenible. Albert Robert va explicar en aquell moment que l’Ajuntament s’havia trobat moltes traves legals per solucionar aquest problema que feia anys que durava. Aquesta situació comportava que cada estiu l’Ajuntament acabava subministrant l’aigua als veïns. Una situació derivada del fet que l’empresa subministradora els la sol·licitava, però no feia el pagament, amb l’acumulació del deute que s’havia produït. Un exemple el trobem en el mes de setembre de l’any passat. A principis de mes els veïns de Lloret Residencial feia una setmana que no tenien aigua. Segons fonts municipals, era per una avaria en una bomba d’aigua, que s’ha fet malbé i que el concessionari que gestiona el servei a la urbanització hauria de reparar com més aviat millor.

LA XIFRA

30
per cent.
L’Ajuntament ha fet un altre comunicat perquè es connectin a la xarxa durant el mes de setembre.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia