La promoció de l’aeroport de Girona implica 12 municipis i també l’Alt Maresme
Una dotzena de municipis gironins –Lloret, Girona, Tossa, Castell-Platja d’Aro, Torroella de Montgrí, Blanes, Calonge i Sant Antoni, Castelló d’Empúries, Palafrugell, l’Escala i Vilobí– i tres de l’Alt Maresme –Santa Susanna, Calella i Pineda de Mar– s’implicaran en la promoció de l’aeroport de Girona-Costa Brava, a través de la nova taula en què també s’asseuran la Generalitat, la Diputació i la Cambra de Girona, integrants de l’Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les comarques gironines (AGi), que fins ara havia fet altres accions per atraure passatgers a la infraestructura.
Es tracta d’un nou model més basat en la governança conjunta, en què la Generalitat, la Diputació i els municipis –a través de la taxa turística– aportaran aquest pròxim exercici 2 milions d’euros. És 1 milió menys del que s’havia plantejat en els darrers mesos, però compten que encara caldrà obrir els processos i concursos per trobar empreses i professionals que assumeixin les tasques de promoció. I amb l’entrada de poblacions de l’Alt Maresme, la implicació de destinacions potents també com a destí entre els turoperadors.
Entre la feina a fer, situen treballar per l’arribada de l’alta velocitat ferroviària a l’aeroport, aconseguir la diversificació de companyies aèries, promocionar rutes, el monitoratge de la puntualitat de les aerolínies i el seguiment de l’impacte ambiental. Ahir també van acordar col·laborar amb la Universitat de Girona per treballar en l’estudi impulsat per la Taula Gironina de Turisme, que pretén analitzar el perfil dels passatgers i el seu comportament una vegada han arribat a l’aeroport de Girona. Això, juntament amb la informació de l’ús que fan els gironins de l’aeroport, permetrà prendre decisions en benefici tant del sector com del conjunt de la societat gironina.