El portal d’avisos, queixes i suggeriments rep 495 entrades el 2023
El portal d’avisos, queixes i suggeriments de l’Ajuntament de Salt va rebre durant l’any 2023 un total de 495 observacions per part dels ciutadans i ciutadanes del municipi. Aquesta xifra suposa un descens del 25,5% respecte l’any anterior, ja que a l’inici del 2022 el municipi es trobava immers en una vaga d’escombraries que va distorsionar a l’alça les demandes que es rebien per aquest canal de comunicació entre administració i ciutadania. Això suposa que pràcticament cada dia es generen tres expedients per qüestions que els saltencs i saltenques han observat i en demanen alguna millora o adverteixen d’alguna situació al consistori.
Les àrees que mobilitza més als ciutadans per escriure i avisar al consistori són qüestions a la via pública, amb pràcticament un centenar d’avisos, afectacions diverses a l’enllumenat públic, amb una vuitantena de queixes, o la neteja viària, amb unes 70 entrades al registre. Segons explica l’Ajuntament en una nota de premsa, aquest canal de comunicació “és un procés ràpid i avaluable que permet fer un seguiment”.
Si es mira per tipologies, es van rebre una seixantena de suggeriments, uns 131 avisos i més de 300 queixes durant l’any 2023. El consistori anima “als ciutadans que davant de qualsevol anomalia que puguin detectar no dubtin a utilitzar aquest canal per fer-ho saber, ja que és una manera efectiva perquè l’àrea en qüestió pugui conèixer la incidència, si no ha arribat per algun altre costat”. El mes que es van rebre més queixes i avisos ca ser el mes de novembre amb 59 entrades, mentre que el més de març va ser quan se’n van rebre menys amb només 20 avisos.
La xifra d’encara no mig miler d’avisos i queixes durant el 2023 a la vila de Salt és la més baixa dels darrera quatre anys, i és que la particularitat del 2020 va fer que empressin el sistema 626 cops els ciutadans, mentre que el 2021 es van entrar 539 incidències o 665 durant l’any 2022.