27 oficines i prop de 200 treballadors a la demarcació

Base - Gestió d'Ingressos es va constituir el 1995 per gestionar, de manera descentralitzada, la liquidació, inspecció i recaptació d'impostos delegats per altres administracions. L'ens depèn al 100% de la Diputació de Tarragona, fet que li permet exercir moltes potestats administratives, però la fórmula d'organisme autònom li dóna més agilitat en els tràmits. Els principals clients són els municipis: dels 183 que hi ha a la demarcació, només quatre –Reus, Cunit, Deltebre i l'Ampolla– no tenen cap relació amb Base, mentre que alguns altres –com ara Tarragona, amb les multes– només hi han fet delegacions parcials. Base, a més, recapta el recàrrec provincial de l'IAE, i també fa funcions de gestió de l'IBI en col·laboració amb el cadastre i inspecció de l'IAE per a l'Agència Estatal Tributària, amb qui tot just acaba de signar un conveni per tenir accés directe a la seva base de dades i facilitar el cobrament dels tributs. L'ens, això sí, se centra des dels segments mitjans fins a grans contribuents, ja que entenen que els petits ja estan prou controlats per les bases de dades que controlen. El ple de la Diputació aprova cada mes la delegació de noves competències a Base, i el seu creixement ha estat imparable: de 90 treballadors s'ha passat gairebé a 200, i de les 16 oficines que tenia al principi a 27, ja que ara n'hi ha almenys una a cada capital de comarca. L'ampliació, així, ha permès que «des de totes les oficines es pugui gestionar qualsevol ajuntament». A més, es projecta el trasllat dels serveis centrals a una nova seu, valorada en uns 6,5 milions, i enguany ja es comprarà el solar. «La nostra política no és quedar-nos quiets, no hem esperat que vinguessin els municipis sinó que els hem anat a buscar com a clients», destaca el director de l'ens, Jeroni Curt, que lamenta que de vegades la gestió és més cara del que han de cobrar, i procuren buscar paquets compactats d'impostos per optimitzar-ne la gestió. «Els ajuntaments són els nostres clients directes, si bé els indirectes són tots els seus contribuents», remarca.

Criteris de gestió privada

Base, amb un pressupost superior als 12 milions, es finança exclusivament amb els «premis de cobrança» deduïts als municipis clients, si bé també sol tenir superàvits al cap de l'any que inverteix «en sistemes d'informació, equipaments i millora de les instal·lacions». «Actuem segons els principis de gestió d'una empresa privada, i estem sotmesos a rigorosos controls d'auditoria de la Diputació i la Sindicatura de Comptes. Fins i tot vam passar una auditoria externa de qualitat i som de les escasses administracions a Europa que tenen el certificat de qualitat ISO 9001», explica Curt, que agraeix també «l'inestimable ajut i col·laboració» rebuts dels equips tècnics dels ajuntaments.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.