Administracions

ADMINISTRACIONS

Banyoles es converteix en ciutat pionera en la finestreta única

L'oficina d'atenció al ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Banyoles podrà tramitar, a partir de l'1 de gener, la documentació que els ciutadans adrecin a la Diputació de Girona, com ara instàncies i escrits de procediments administratius. Amb aquest nou servei, l'OAC de l'Ajuntament de Banyoles esdevé la primera de les comarques de Girona que s'ha convertit en finestreta única de totes les administracions, ja que en els darrers mesos l'oficina s'havia anat habilitant per fer-hi els tràmits dirigits al Consell Comarcal, l'Estat i la Generalitat, a més dels corresponents a l'Ajuntament mateix.

D'altra banda, en el registre dels documents s'hi fa constar la data en què s'ha entrat l'escrit a l'OAC banyolina i no pas la del dia en què el document arriba realment a l'administració destinatària, com passava abans.

Estalviar desplaçaments

El conveni amb la Diputació per començar a oferir el servei es va aprovar per unanimitat en el ple municipal celebrat aquesta setmana, en el qual es va remarcar el fet que poder realitzar tots aquests tràmits des del municipi mateix representa un gran avantatge per als usuaris, atès que s'estalvien de desplaçar-se a altres ciutats.

Una xarxa catalana

La potenciació de la “finestreta única” de l'Ajuntament de Banyoles s'emmarca en el model integrat d'atenció al ciutadà que la Generalitat impulsa arreu del territori. El consistori banyolí va aprovar en el ple municipal del mes de maig d'aquest any el conveni corresponent amb el govern català i a l'agost es va posar en marxa el servei a la seva OAC, que ara es completarà amb el tracte amb la Diputació de Girona. L'oficina d'atenció al ciutadà de Banyoles està situada als baixos de la casa de la vila.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.