Administracions

Mataró i Girona estrenen col·laboració gràcies al tren

La nova línia RG1, que connecta les dues capitals, afavoreix l'intercanvi entre ajuntaments i sectors econòmics

Les dues administracions coincideixen a reclamar combois també el cap de setmana

La nova línia de tren, la RG1, que connecta el Maresme i Girona, fa tot just dos mesos que es va estrenar amb una molt bona acollida dels usuaris. Després de vint anys de patir trajectes interminables amb transbordament inclòs, els dos territoris tornen a tenir trens directes de dilluns a divendres, un fet que ha intensificat els contactes entre les dues capitals, convençudes que hi ha molts punts en comú que cal explotar. En aquest període ja hi ha hagut els primers contactes entre els alcaldes de Girona, Carles Puigdemont (CiU), i Mataró, Joan Mora (CiU), i es treballa conjuntament per dissenyar la primera trobada oficial, que està prevista pel juny. El regidor de Promoció Econòmica de Mataró, Miquel Rey (CiU), explica que la col·laboració entre els municipis “és perfectament viable en multitud d'àmbits”. “Girona guanya un soci proper a Barcelona i Mataró troba en el Gironès un referent en gastronomia, cultura i turisme, per només citar alguns sectors”, puntualitza Rey, que considera que la col·laboració dels sectors econòmics locals “ha de ser el pas següent”. Experiències d'èxit a Girona com ara el Temps de Flors o Girona 10 són, segons el responsable de Promoció Econòmica, “un bon mirall per a la capital maresmenca”. Tot i això, Miquel Rey no vol limitar el camp d'acció de les dues poblacions i hi suma altres interessos, com pot ser el formatiu que s'imparteix al parc tecnològic Tecnocampus i que ja atrau estudiants provinents de la demarcació de Girona.

Des de Girona, la tinenta d'alcalde de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas (CiU), es mostra molt optimista amb la sintonia que es comença a gestar amb Mataró. “No només ens interessa posar en contacte els agents socioeconòmics, sinó que podem compartir models d'èxit en la gestió de l'administració local”, assenyala, i hi afegeix que “el tren ha de permetre acostar dos territoris que ens sentíem molt lluny i que érem molt desconeguts”. En aquest sentit, Madrenas considera que la connexió ferroviària facilitarà un major flux de visitants entre les dues ciutats atrets, entre altres qüestions, per propostes culturals compartides. “Hem de treure el màxim suc a una distància que el tren ens ha fet més curta, però que encara hem de superar mentalment”, diu.

Les dues ciutats també volen ajuntar esforços en les reclamacions dels respectius territoris. I començaran per una de ben simple: demanar a la Generalitat que ampliï el servei actual de la RG1 al cap de setmana per normalitzar el contacte entre els dos territoris. També està previst ajuntar veus en altres demandes per millorar les infraestructures existents, com ara la finalització del desdoblament de la carretera N-II a les comarques gironines.

LES FRASES

També ens interessa compartir models d'èxit en la gestió de l'administració local
Marta Madrenas (CiU)
tinenta d'alcalde de Promoció i Ocupació de l'ajuntament de girona
Girona guanya un soci a prop de Barcelona i Mataró, un referent en turisme, gastronomia i cultura
Miquel Rey (CiU)
REGIDOR DE PROMOCIÓ ECONÒMICA DE MATARÓ


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.