Xarxa de trens deficitària
Trens Dignes es malfia de l'atenció d'Adif i Renfe a la línia R15
La plataforma ciutadana Trens Dignes es malfia del “grau d'atenció” que l'administració ferroviària presta a la línia R15, que connecta la Ribera d'Ebre amb Barcelona. Segons assenyala, el baix grau d'inversions per solucionar els diversos problemes que arrossega i el desviament de mercaderies per Lleida podrien ser indicatius d'una estratègia soterrada per deixar morir el trajecte i desballestar la infraestructura. Dissabte a la nit, aquesta qüestió va centrar la reunió a Móra la Nova, en la qual van posar fil a l'agulla abans de la manifestació que han convocat pel 4 de març al matí. “L'R15 perilla: hi ha problemes de futur i les decisions es prenen ara perquè passin d'aquí a deu o quinze anys”, alerta el portaveu de la plataforma, Josep Casadó.
L'acció a Móra la Nova coincideix amb el quart aniversari de l'entitat. El celebrarà dissabte que ve al mercat municipal de Tortosa, en una petita trobada que vol reunir la ciutadania, representants polítics, sindicals i empresarials, i del teixit associatiu del territori.
Trens Dignes celebra haver implicat la societat civil en la problemàtica de la situació ferroviària i les fites assolides, com ara l'aturada de l'Euromed, la rebaixa de tarifes, les noves freqüències a l'R16 i l'allargament de les mateixes a l'R15, la millora dels combois o les inversions en la infraestructura de l'R15.
Continuen reclamant, però, la renovació efectiva i equitativa de la flota, “amb els 449 promesos”, la reobertura de les estacions de Móra la Nova i Ulldecona, i la creació de l'Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) a les Terres de l'Ebre per assolir una intermodalitat “real”.