Gastronomia
El Maresme vol exportar la seva riquesa gastronòmica
La intenció és crear un grup de cuiners que actuïn com a ambaixadors dels productes i la cuina de la comarca
Ara, 53 restaurants oferiran fins al 30 d'abril plats amb el pèsol com a protagonista
El Maresme està decidit a exportar tota la seva riquesa gastronòmica. Per això el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha anunciat la creació d'un grup de cuiners que actuïn com a ambaixadors dels productes i la cuina de la comarca. “És una aposta que esta evolucionant, però la intenció és vendre la gastronomia del Maresme més enllà de les nostres fronteres”, va manifestar el president del consorci, Joaquim Arnó.
El president va assegurar que “és precisament la gastronomia la que permet donar al Maresme un tret diferencial respecte a altres comarques”, i no va amagar la voluntat de “crear una mena de marca pròpia” que englobi la gran quantitat “de productes de primer nivell que hi ha al territori”. Els pèsols de Llavaneres, les maduixes de la Vallalta, el vi d'Alella i els calamars d'Arenys, entre molts d'altres, en serien uns exemples. Aquest anunci es va fer en el marc de la presentació de les Jornades Gastronòmiques de la Cuina del Pèsol, a Sant Vicenç de Montalt. Enguany seran un total de 53 restaurants de tota la comarca els que fins al 30 d'abril tindran aquest aliment com a protagonista absolut de les seves elaboracions culinàries. “El pèsol és la perla verda del Maresme”, va assegurar el president del Consell Comarcal i alcalde de Sant Vicenç de Montalt, Miquel Àngel Martínez (PDeCAT), que va voler fer notar la necessitat que “l'administració pública estigui al costat dels productors”. Pel que fa a la resta de productes propis del Maresme, Martínez no va dubtar a manifestar que “el clima particular del territori fa que els productes siguin de molta qualitat”, fet que es tradueix “en una riquesa culinària fantàstica”.