turisme
Salou s'afegeix a una aliança de turisme de sol i platja
Vuit municipis de tot l'Estat van signar ahir l'acord amb què volen ser una veu única per reclamar un millor finançament per als municipis turístics
Aposten per plans de renovació de les destinacions i la desestacionalització
Els principals municipis de sol i platja de l'Estat uneixen forces. Vuit poblacions, entre les quals hi ha Salou, van signar ahir a la seu de l'Organització Mundial del Turisme (OMT) a Madrid la declaració per l'aliança de municipis de sol i platja, amb la qual volen convertir-se en un consorci tant per compartir experiències com per, sobretot, ser una veu de pressió per assolir més recursos tant per al finançament dels serveis com per a la millora de destinacions. L'aliança inclou també el municipi gironí de Lloret de Mar, a més de Calvià (Serra de Tramuntana), Benidorm (Marina Baixa), Torremolinos (Màlaga), San Bartolomé de Tirajana (Gran Canària) i Adeje i Arona (Tenerife).
“Volem reivindicar a les institucions de l'Estat i de la Unió Europea un tractament millor per als municipis turístics, ja que el que tenim ara no és just”, va destacar ahir l'alcalde de Salou, Pere Granados. L'aliança ha estat fruit dels contactes entre les poblacions a la fira turística World Travel Market, a Londres, així com a Fitur.
Tal com recull la declaració, un dels objectius de l'aliança és aconseguir un nou sistema de finançament, en què s'obtingui una major aportació d'altres administracions (que ara sols tenen en compte la població empadronada, i no la flotant derivada de l'activitat turística), així com tenir accés als recursos que es generen amb el sector del turisme a les poblacions. Les vuit poblacions signants sumen el 10% dels prop de 100 milions de moviments turístics que es van registrar el 2016 a l'Estat.
Especialització
La declaració també defensa la necessitat de “reconvertir” el model de turisme de sol i platja adaptant-lo a la nova demanda, amb una major especialització de l'oferta, millors serveis complementaris i recerca d'una desestacionalització. En aquest sentit, l'aliança aposta per nous productes, com els turismes esportiu , nàutic, de compres i de congressos, a més de plans de renovació integral de les destinacions amb cura també pel medi ambient.
LA XIFRA
La patronal, optimista amb el futur
La Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (Cepta) es mostra optimista davant del futur del sector turístic, que ha estat protagonista del darrer observatori empresarial impulsat per la patronal tarragonina. L'estudi destaca que la millora del es infraestructures de transport, així com projectes com el conegut popularment com BCN World, donen arguments per continuar amb la tendència positiva dels darrers anys, que s'ha vist beneficiada per la crisi als països del nord d'Àfrica i a Turquia. “Els empresaris estan fent un gran esforç per fidelitzar aquests clients que han captat, no s'ha deixat d'invertir”, va destacar el cap del gabinet d'estudis de la Cepta, Juan Gallardo. L'entitat va destacar que des del 2008 els càmpings han vist créixer del 47,8% les pernoctacions, i als hotels els viatgers han pujat del 29%.