Red Eléctrica insisteix que sense la MAT no pot garantir energia per al desenvolupament de la demarcació

Afirma que el TAV necessita els 400 kV per no interferir en la qualitat del servei

L'informe, que està datat aquest març, no fa cap referència a les nevades del 8 de març i les conseqüències que van comportar talls de llum. Sí que assenyala que la demanda d'electricitat a les comarques gironines va augmentar un 47% entre el 2001 i el 2007, i que a la falta d'una línia d'alta capacitat de transport s'hi ha d'afegir el percentatge «escàs» de generació de l'electricitat que es consumeix, situat en un 10% gràcies sobretot a les centrals hidroelèctriques de Sau i Susqueda. Per això defensa que la línia de 400.000 volts aportarà seguretat en el subministrament, i més estabilitat a la xarxa. Aquesta estabilitat podria resultar afectada amb l'arribada del TAV, que segons REE «compromet encara més la situació elèctrica de Girona», un aspecte que «només una línia de 400 kV com la projectada pot assegurar».

Entre els altres arguments per defensar la línia hi ha el de donar suport a l'evacuació de l'energia eòlica, un tipus d'energia molt variable que requereix una xarxa més sòlida. Augmentar la capacitat d'interconnexió amb l'Estat francès –ara és d'un 3% i la Unió Europea la vol fixar en un 10%– i la integració en el mercat comú energètic –hauria de permetre uns intercanvis d'energia que afavorissin rebaixar les tarifes elèctriques– són uns altres dels motius que exposa l'empresa per justificar la línia.

Situació del projecte de la línia de 400 kV

A hores d'ara, el projecte de la línia de molt alta tensió està en diverses fases de tramitació i construcció en funció del tram. Pel que fa al tram entre Sentmenat, Vic i Bescanó, està previst que entri en servei després de l'estiu, i el projecte preveu el desmuntatge de la línia de 220 kV entre Vic i Juià i la de 110 kV de les Guilleries, de manera que la MAT serà l'única línia en aquest territori. Del ramal de Riudarenes, que es justifica sobretot pel TAV, actualment se'n tramita l'autorització administrativa, l'aprovació del projecte, la declaració d'utilitat pública i la declaració d'impacte ambiental. En el tram entre les subestacions de Bescanó, Sant Julià de Ramis i Santa Llogaia, ja hi ha definit el traçat, aprofitant les línies de 220 kV i 132 kV ja existents. L'avantprojecte ja s'ha sotmès a informació pública. El tram de la interconnexió soterrada de la MAT entre Santa Llogaia i la Jonquera està en aquest mateix punt de tramitació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MEDI AMBIENT

Vint-i-nou tortugues s’afegeixen a les cinquanta-dues nascudes a Tarragona

Tarragona
successos

Detingut un conductor de VTC per atropellar intencionadament un motorista

Barcelona
successos

La nena castellera ferida, evoluciona favorablement

Barcelona
infraestructures

A punt la primera fase de les obres de connexió del Consorci d’Aigües de Tarragona amb Sarral

Sarral
turisme

Impuls al cicloturisme al Pallars Jussà amb una nova passarel·la a la Ruta dels Llacs

Lleida
MEDI AMBIENT

Jornada per sensibilitzar sobre la protecció dels primats al Zoo

Barcelona
viticultura

Comença el 8è Festival Terrer Priorat

Cornudella de Montsant
Blanes

Donació de sang extraordinària d’estiu amb més participació

Blanes
societat

El Nepal redueix l’operatiu de recerca de la catalana desapareguda mentre feia senderisme

barcelona