Volen participar però no troben els espais adients

Els joves volen participar en les decisions de caràcter social, però diuen que no tenen espais de participació en els temes que els interessen i que els afecten. Aquesta és una de les primeres idees aportades pels alumnes de quart d'ESO del SES Germans Vila Riera en el debat del procés de participació engegat pel Departament de Medi Ambient i per la secretaria de Participació Ciutadana per reajustar el pla d'ordenació del bosc públic de la muntanya de Sant Miquel de Setcases.

Els alumnes d'aquest centre públic d'educació secundària obligatòria han obert un procés de debat i de propostes paral·lel al que es du a terme a Setcases. El centre aplega alumnes dels sis pobles de la Vall de Camprodon –Setcases, Vilallonga de Ter, Llanars, Camprodon, Molló i Sant Pau de Segúries–. Les seves propostes seran analitzades juntament amb les de la resta de participants, i els promotors del procés els han remarcat diverses vegades la importància que tenen les seves opinions.

Els joves han fet també una primera reunió que ha estat sobretot informativa. Se'ls ha donat informació sobre què és un procés participatiu, la importància del debat i l'aportació d'idees i la capacitat per arribar a conclusions, i sobre els objectius del procés de Setcases. A part de la metodologia i de la maquinària del procés en si, els alumnes han tingut accés a una àmplia explicació sobre les característiques de la muntanya de Sant Miquel de Setcases, la història dels plans d'ordenació, els valors naturals i ecològics de la zona i, entre moltes altres coses, els usos i aprofitaments.

Tot i que aquesta primera reunió ha estat sobretot informativa, els joves de quart d'ESO del SES Germans Vila Riera ja han apuntat alguns elements de debat. A part de manifestar la voluntat de participar, i de criticar que no tenen els espais que calen per fer-ho, també han insistit en la qüestió dels usos. Cal tenir en compte que molts tenen familiars amb activitats relacionades amb els usos de la muntanya, sigui a la de Sant Miquel o a altres de la vall. Entre altres coses, han apuntat la conveniència o no de mantenir l'activitat ramadera en aquella zona de Setcases, han esmentat l'explotació forestal –si es pot fer l'activitat, si es fa d'una manera sostenible, etc.–, el contrast de sistemes d'ordenació de les zones sense arbres i les arbrades, etc. La participació d'aquests alumnes, que estan coordinats pel professor del centre Joan Avellaneda, s'emmarca en les matèries d'educació ètica i cívica i ciències socials i en l'aposta del SES per ser escola verda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
equipaments

Nou paviment a la pista d’atletisme de Torredembarra

Torredembarra
MOBILITAT

Calafell obre un debat per replantejar el transport urbà

Calafell
societat

La Pirotècnia Pibierzo de Lleó actua per Santa Anna, el dia gran de la Festa

blanes
medi ambient

Talen 11 palmeres per seguretat a Vilanova i la Geltrú

VILANOVA I LA GELTRÚ
societat

La CUP exigeix al govern que acabi amb les activitats il·legals a la Gola del Fluvià

sant pere pescador
tecnologia

Un joc digital permet visitar l’època medieval, la barroca i la modernista de Vic

VIC
xina

Alerta a la Xina pel pas del tifó Gaemi

barcelona
administracions

La Diputació de Barcelona dibuixa el full de ruta del mandat

BARCELONA
societat

Campanya per recollir fons per garantir la higiene de sense sostre a Lleida

Lleida