El grup d’alimentació Noel vol reduir la seva petjada de carboni
La companyia s’ha reunit amb 21 proveïdors amb la finalitat d’estrènyer vincles i avançar plegats cap a la descarbonització
Noel, un dels grups d’alimentació de referència, ha reunit a la seva seu central ubicada a Sant Joan les Fonts als seus principals proveïdors per reflexionar sobre la reducció de la petjada de carboni i reforçar vincles de manera propera i transparent. Una trobada celebrada en el marc del pla d’acció derivat de l’estratègia de sostenibilitat de la companyia en la qual han participat 21 empreses d’àmbit nacional amb les que treballa i que ha reunit prop de 40 professionals. El director corporatiu de Comunicació, Jordi Port, ha presentat el ‘Pla estratègic de sostenibilitat de Noel 2023-2024’, que contempla més de 150 accions en els àmbits ambiental, social i de la governança, que desenvoluparan en els propers tres anys, i en què l’impacte de la petjada de carboni hi té un pes rellevant. “Els proveïdors de Noel són indispensables per implementar amb èxit la nostra estratègia de sostenibilitat i hem de vetllar junts per una cadena de valor sostenible i responsable amb l’entorn”, assegura Port. En aquest sentit, Francesc Pou, tècnic mediambiental de Noel ha estat l’encarregat d’apropar a tots els proveïdors la importància de reduir les emissions contaminants i els ha ensenyat com calcular la seva pròpia petjada amb els eines disponibles per fer-ho. Per la seva banda, la directora de Canvi Climàtic de Anthesis Lavola, soci de Noel, Cristina Bayés, ha dut a terme una ponència sobre l’estratègia Net Zero. La jornada ha finalitzat amb diferents tallers d’Impacte Positiu. La trobada ha permès posar en valor l’impacte de la cadena de proveïment de Noel i transmetre-ho a tots els seus col·laboradors, imprescindibles en el projecte de reducció de la seva petjada de carboni.