Medi ambient

Medi ambient

Sitges reforça el servei de recollida de residus

“Hem d’actualitzar el servei per a les necessitats reals del Sitges d’avui”, afirma Cristina Guiu, regidora d’Imatge i Via Pública, per exposar els motius del reforç de la recollida de residus al municipi. En concret, després d’una modificació de crèdit aprovada pel ple, el consistori incrementa el servei de recollida de la brossa comercial, voluminosos i poda, a més de fer més incidència’incidir més en el repàs dels contenidors i els desbordaments que es puguin produir. Guiu fa una nova crida al civisme tant als habitants de Sitges com als visitants per poder mantenir neta la ciutat.

L’increment de les partides destinades a aquestes recollides de residus suma 359.302,88 euros per a tot el 2024. La major part es destina a la recollida comercial, que es fa mitjançant el sistema porta a porta. En concret, es reforça per poder atendre l’ampliació del servei els darrers anys, que suma un total de 945 tones anuals recollides, un 27% més del volum de residus comercials que es recollien porta a porta el 2018.

Atès l’elevat grau d’abandonament de bosses de residus i voluminosos fora dels contenidors, el consistori també ha apostat per reforçar el servei. En aquest cas, s’incrementa mitja jornada més als matins durant tot l’any. Fins ara, al matí hi havia un equip treballant a mitja jornada i, ara, passa a ser de jornada sencera, mentre que a la tarda es manté l’equip, també a jornada sencera. Pel que fa a la recollida de voluminosos, el consistori amplia el servei de tres a cinc dies durant tot l’any. Fins ara, era de tres dies a la setmana en temporada baixa i de cinc en temporada alta. Per últim, pel que fa a la poda, passa de tres cops per setmana a quatre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.