Medi ambient

Sense pudors, fent servir aigua reciclada i el biogàs propi

Les naus on es tracten les deixalles són hermètiques i l'aire que surt a l'exterior es filtra per eliminar molèsties

El CTR consta de cinc naus principals. A la primera, de recepció i descàrrega, és on arribaran els camions municipals de recollida de deixalles. Està dotada d'un sistema de doble porta perquè la pudor no s'escapi quan entren els vehicles, i hi poden descarregar uns 16 al mateix temps. Després unes grues duen els residus cap a la segona nau, de pretractament. Allà, un sistema de cintes transportadores i maquinària simplifica el triatge als empleats. Els residus voluminosos se separen mecànicament, igual que una part dels altres materials mal reciclats. L'orgànica és transportada, finalment, a través d'una cinta fins a la tercera nau, on s'estabilitzarà i s'anirà podrint a baixa pressió –tampoc emana aire a l'exterior– durant dos mesos. Al final del procés, el refí de compost passarà a la quarta nau, on també es filtraran els aires. La resta no aprofitable haurà anat a parar a la cinquena nau, on l'empaquetaran en bales. La planta aprofita l'aigua pluvial i depura contínuament el flux hídric necessari per als processos. A banda, també és gairebé autosuficient en matèria energètica, ja que la combustió del biogàs que genera la matèria en descomposició a l'abocador i la nau d'estabilització produeix electricitat.

La taxa per tona abocada es dobla

Els ajuntaments del consorci abonaven fins ara una taxa de 36 euros per cada tona de residus abocada a Coll Cardús. Com que la complexitat del tractament s'incrementa de manera notable, els concessionaris del nou CTR han acordat amb l'ens que la tarifa pujarà fins a uns 75 euros per cada tona que entri dins de la planta de tractament a partir del gener, més del doble. Cap municipi, però, ha encetat encara el debat sobre la manera com repercutirà el sobrecost en els ciutadans. La majoria d'ajuntaments cobreixen la despesa a través de les taxes municipals de residus, amb fórmules de càlcul i de pagament diverses.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
trànsit

Els Mossos despleguenun macro operatiu de Trànsit amb una trentena de controls simultanis

Barcelona
BANYOLES

Fil a l’agulla per a desenvolupar Sota Monestir

BANYOLES
URBANISME

La Paeria impulsa la construcció de 17 nous habitatges al Centre Històric

lLEIDA
serveis

El nou pavelló de les Glòries incorporarà una coberta verda

bARCELONA
infraestructures

El traspàs de la línia R1 de Rodalies farà els primers passos el gener del 2025

barcelona
TREBALL

Denuncien la sobrecàrrega de feina de les infermeres a la costa tarragonina

L’Ametlla de Mar
SOCIETAT

Barcelona acull del 10 al 18 d’agost la quinzena edició del Circuit Festival

Barcelona
MEDI AMBIENT

Buiden de peixos el pantà d’Ulldecona per evitar una mortalitat massiva

La Pobla de Benifassà
INFRAESTRUCTURES

Acciona pagarà finalment els afectats per les esquerdes del túnel del Coll de Lilla

Montblanc